Ty nejlepší články rovnou do mailu

Nevyhazujte dýňová semínka, jsou zdravá

Dýňová sezóna je pomalu tu. Samotnou dužinu dýně využijete ve velkém množství receptů. Ale kromě ní vám obvykle zbyde spoustu semínek, která se na první pohled k ničemu nehodí. My ale víme, že jsou zdravá a byla by škoda je vyhodit. Zjistěte o nich více i vy.

Právě dýňová semínka by místo v koši měla skončit opražená u vás na talíři. Mají totiž nečekaně mnoho benefitů a mohou tak být skvělou součástí vašeho zdravého jídelníčku.

Vždyť jediná hrst dýňových semínek obsahuje cca 8 gramů bílkovin, tedy 15 - 18 procent denní doporučené dávky pro dospělého člověka. Oproti tomu vám toto množství dodá jen 4 gramy sacharidů - z toho polovina se schovává ve vláknině. I malé množství dýňových semínek vás tak pomůže zasytit a minimalizovat vaše chutě na další jídlo. Dodáme i třetí údaj - tuku má hrst dýňových semínek přibližně 14 gramů, z nich je ale celých 11 ve formě zdravých mono a polynenasycených. 

Jedinou výtku byste mohli mít k energetické hodnotě, protože kalorií obsahuje jedna hrst dýňových semínek celých 160.

Od nutričních hodnot k minerálům. Těch totiž dýňová semínka obsahují doslova velké množství. Najdete zde např. železo, draslík, fosfor, hořčík. Zastavme se ale u zinku, toho totiž jedna hrst dýňových semínek obsahuje cca 2 mg, tedy přibližně pětinu denní potřeby. Právě zinek podporuje imunitu a zajišťuje správné vnímání chutí a vůní.

Kromě minerálů vám dýňová semínka dodají také vitamín B3. Jedna hrst přibližně 9 procent doporučené denní dávky.

Dýňová semínka při zpracování dýně nevyhazujte. Dejte je bokem, poté lehce opražte na pánvičce nebo lépe v troubě a máte vynikající pochoutku třeba k večernímu filmu. Uděláte tak pro sebe maximum.


Nezapomeňte se podívat i na další naše články o jídle.

Co vy na to?