Ty nejlepší články rovnou do mailu

Potraviny

media

Jdete koupit mleté maso? Dejte si pozor na toto!

Mnoho dietních jídel se dá připravit z mletého hovězího, vepřového nebo krůtího masa. I proto mleté maso už nemusíte kupovat jen u řezníka, najdete ho i ve stálé nabídce supermarketů. A to hned v několika variantách, každá s jiným procentem tuku, různé mixy, ale bohužel i různé složení výrobku.
media

Na tyto triky si u potravin dejte pozor!

Čím je populárnější zdravý životní styl, tím více výrobců se snaží přesvědčit zákazníky, že právě jejich potraviny jsou zdravé. Někteří upraví receptury, jiní naopak upraví jen obaly. Pojďte se s námi podívat na to, jaké triky na vás výrobci potravin zkoušejí nejčastěji a kterým potravinám se tedy radši při zdravém životním stylu vyhýbejte.
media

Co je to riboflavin a proč je důležitý nejen v zimě

Riboflavin je jedním z životně důležitých vitamínů. Lidské tělo si ho neumí samo vytvářet. Proto je nutné jej v dostatečné míře přijímat v potravě. A tělo ho potřebuje skutečně dost. Proto se někdy v syntetizované podobě přidává i do potravin. Najdeme jej ve složení pod názvem E-101. Tento vitamín je jedním z těch, jejichž nedostatek zjistíme až ve chvíli, kdy nám působí zdravotní potíže.
media

Proč kvůli umělým sladidlům nehubneme zas tak efektivně?

V rámci diety a hubnutí se mnoho z nás snaži z jídelníčku odstranit nadbytečné kalorie a cukry. Často nahrazujeme běžné potraviny těmi, které jsou označeny jako "bez cukru", "light" nebo "zero". Málokdo ale už pátrá po tom, jak naše tělo reaguje na takové potraviny, které obsahují umělá sladidla místo cukru. Často totiž kvůli používání umělých sladidel váha zůstane stejná, jako kdybychom si dopřávali potraviny slazené cukrem.
media

Loupete ze všeho slupku? U této zeleniny to nedělejte!

Pro mnoho lidí je chutnější z ovoce a zeleniny oloupat slupku a jíst jen samotnou šťavnatou dužinu. Ne ve všech případech je ale takový postup úplně přínosný i pro naše zdraví a častokrát sami sebe ochuzujeme o vynikající chuť i živiny. V následujících případech proto slupku nechte na zelenině a vychutnejte si ji.
media

Jsou lepší na snídani cereálie nebo vejce?

Pokud sledujete televizi nebo čtete časopisy, můžete snadno nabýt dojmu, že dát si na snídani misku cereálií zalitou mlékem je to nejlepší, co můžete po ránu pro své zdraví udělat. Je tomu ale opravdu tak? Nebo je lepší a levnější dát si k snídani vejce?
media

Potraviny, které podporují silné kosti

Kosti jsou základní oporou našeho těla. Jsou zatěžovány ze všech stran od narození až do smrti. Už jen proto bychom se měli zajímat o to, jestli jim dodáváme veškeré potřebné živiny, které kostem pomáhají zůstat silné a zdravé. Kromě mléčných výrobků ale existují i jiné potraviny, které kostem dodávají sílu.