Potraviny

media

Čím to, že se vám nedaří hubnout? Důvodů může být více

Dodržujete dietu, na poličce máte výběr těch "nej" doplňků výživy a už půl roku jste nevynechali jedinou příležitost pro cvičení. Po přečtení článků v časopisech jste nabyli dojmu, že díky jejich radám bude vaše vysněná postava hotová už za měsíc a přesto se ani po měsíci nic moc zásadního nezměnilo. Čím to může být?
media

Jíte správně? Zjistěte to podle svých vlasů

Možná máte pocit, že pro své tělo děláte to nejlepší, jíte jen zdravě, vyhýbáte se všemu mastnému či sladkému a poctivě dodržujete dietní jídelníček. Jenže váš pocit může být mylný a tělo může strádat kvůli nedostatku živin a vitamínů. To, zda si ubližujete, vám snadno prozradí vaše vlasy, na nichž se vaše strava jasně odrazí.
media

Co použít místo vajec při pečení?

Jdete péct nějakou dobrotu a zjistíte, že nemáte vejce. Nebo jen chcete zkusit něco nového a prostě pro tentokrát vejce při pečení dezertu vynechat. Případně jste veganem a vejce jste ze svého jídelníčku úplně vyřadili. Důvod můžete mít jakýkoliv, ale vědět, co se dá použít místo vajec při pečení, se prostě hodí.
media

Jak správně připravit mořské plody

Živočichové loveni z moře jsou tak trochu kontroverzním jídlem. Mezi oblíbenou součást jídelníčku patří zejména ryby, které se těší velkému zájmu. Jedná-li se však o mořské plody, mnoho lidí má k této potravině odpor. A přitom častokrát mořské plody stačí jen správně připravit a dochutit, aby i jejich odpůrci uznali, že zas tak špatné nejsou.
media

Jakých potravin jíme nedostatek, přestože jsou prospěšné a dobře dostupné

Všichni tak nějak tušíme, co bychom měli a neměli jíst, kolik toho zhruba sníst a jak často si porce servírovat. Mnoho z nás má dietní jídelníčky a poučky expertů v malíčku a snažíme se jimi řídit. A i když je tak úplně nedodržujeme, stejně čas od času sníme něco, co považujeme pro tělo za to nejlepší. Ale přesto existují zejména tři skupiny potravin, které bychom měli konzumovat denně a neděláme to – možná z lenosti, možná z neznalosti.
media

Jak vybrat tu nejlepší rybu k jídlu

Vaříme všechny možné potraviny, v restauracích si také objednáváme rozličné pokrmy, ale většina z nás zanedbává ryby. Ty si dopřáváme jen výjimečně, přitom bychom je podle expertů měli konzumovat ideálně dvakrát týdně. Ryby totiž obsahují spoustu životně důležitých látek. Jenže ne všechny ryby jsou vhodné při dietě. Jak vybrat tu správnou rybu k jídlu?
media

Jak na cukru vzniká závislost a proč je v tolika potravinách

V roce 2013 proběhla médii zpráva, která má své místo ve světe zdravého stravování i dnes. Zveřejnil ji na veřejných stránkách Asociace zdravotních služeb v Amsterdamu její šéf, Paul van der Velpen. V této zprávě varoval před zbytečným nadužíváním cukru ve společnosti a zároveň poukazoval na to, že konzumace cukru může způsobovat závislost. A to poměrně jednoduše.