Máme pro vás nápady na zdravé silvestrovské pohoštění

Namazat chlebíčky poctivou vrstvou majonézového salátu je už snad za námi. Dnešní zdravější životní styl si říká o něco jiného, a to i na oslavu Nového roku. Abyste i v novém roce nemuseli litovat, co jste všechno snědli, je lepší si rovnou připravit zdravé pohoštění. Když se do toho pustíte správně, takové pohoštění zaujme nejen skvělou chutí, ale bude dobře i vypadat. Oproti tradičním chlebíčkům tak zabodujete.

Základem je vynechat pečivo

Silvestrovské pohoštění je přece jen něco jiného než klasická večeře. Na stole má vydržet dlouho a určitě neslouží k tomu, abyste se jím zasytili. Jde spíš o mlsání, které nám pomůže vydržet čekání až do půlnoci. Chlebíčky, jednohubky nebo třeba obložené chleby, ty všechny mají společný základ z pečiva. Přitom vynechat jej je snadné i na pohoštění. Stačí sáhnout po zelenině nebo třeba sýru.

Vyzkoušet můžete jak jednohubky, kdy dospodu dáte silnější plátek salátové okurky, tak třeba špízy. Opět začnete něčím tvrdším - okurkou nebo sýrem - a pak už nechte vše fantazii. Doplňte je třeba rajčaty, salámy, nebo jiným druhem sýra.

zdravé jednohubky ze zeleniny

 

Pokud se bez pečiva neobejdete, nachystejte jej jinak

Pokud se bojíte, že všichni budou mít o půlnoci hlad, můžete zvládnout pohoštění i s použitím pečiva. Pouze sáhněte po celozrnném pečivu které doplníte něčím zdravým. Určitě se vám osvědčí jeden z našich dvou receptů.

Zdravá vajíčková pomazánka je klasika, ale můžete se pustit klidně do experimentování. Co třeba vyzkoušet místo tvarohu sýr typu cottage?

Trošku honosnější variantou může být chléb s avokádovým guacamole nebo chcete-li avokádová pomazánka.

chléb s avokádovou pomazánkou

Ozdobit chleby můžete čímkoliv, co máte zrovna po ruce, ideálně pak čerstvou zeleninou.

Nakrájet zeleninu umí každý, ale co použít zeleninu nakládanou?

Kdybyste se podívali na východ od nás, najdete snad na každém stole nakládanou zeleninu. Je zvláštní, jak se u nás tahle pochoutka omezuje pouze na okurky. Přitom zdravotní benefity nakládané zeleniny jsou prokázaná věc. Podpoří trávení a tím i imunitu.

salámy s nakládanou zeleninou

Domácí přípravu už sice nestihnete, protože fermentace nějaký čas trvá, ale koupit nakládanou zeleninu můžete i v menších obchodech. Díky kyselosti se sice nehodí jako samotný pokrm, ale zato bude krásně vypadat s naservírovanou "uzeninou". Vyberte tentokrát neuzené varianty - nejlépe pak sušené, které jsou typické pro jižní část Evropy. Pršut, chorizo, nebo třeba hovězí pečeni. To vše bude například s nakládanými cibulkami vypadat skvěle.

Aby vám jednohubky nechyběly, ozdobte krekry

jednohubky z celozrnných krekrů

Pokud by vám na stole přece jen jednohubky chyběly, můžete sáhnout po krekrech. jejich celozrnných variant najdete v krámě spousty a při zdobení se skutečně vyřádíte. Sýrové pomazánky, tvarohové, nebo jen s kousky lososa? Záleží čemu dáváte přednost a nebo co zrovna mají ve vašem oblíbeném obchodě.

Úspěch je zaručen prakticky vždy, když sáhnete po barevných variacích. Čím pestřejší barvy jídla vyberete, tím lépe bude výsledný produkt vypadat.