Nutriční hodnoty

media

Máte při hubnutí pořád na něco chuť? Pomůže i energetická denzita potravin

Jistě to znáte, obzvláště pokud s dietou nebo s větší změnou ve svém jídelníčku začínáte. Pro vaše tělo může být těžké zvyknout si rychle na novou stravu, zejména pokud výrazně omezíte příjem cukru v podobě sladkostí a různých pochutin. Existuje však několik nápadů, díky kterým můžete chutě na sladké nebo nezdravé výrazně omezit. Vám tak už nic nebude bránit v úspěšném hubnutí.
media

V čem je pescetariánství pro lidské zdraví lepší než veganství

Vegetariánství a veganství jsou v dnešní době velmi známé a populární alternativní výživové směry. Lidé se při těchto dietách zříkají masa (vegetariánství) nebo všech živočišných produktů (veganství). Ze zdravotního hlediska je ale úplné vynechání masa problém, tělo tak nedostává důležité vitamíny a kvalitní živiny. I proto si někteří vegetariáni do svého jídelníčku přidávají ještě ryby a mořské plody. Právě pro takový výživový směr se vžilo označení pescetariánství.
media

Kapr má skvělé nutriční hodnoty, stačí ho připravit správně

Kapr obecný je nejen tradiční součástí české štědrovečerní hostiny, ale také poměrně zdravou rybou. Tedy, pokud k němu nepřidáte spoustu strouhanky, mouky a nesmažíte ho na oleji. Kapří maso je lehce stravitelné a má vynikající nutriční hodnoty. Když ho správně připravíte, je navíc i chutné podobně jako jiné vynikající ryby.
media

Cukroví v číslech: spočítejte si, kolik letos přiberete

Na Vánoce se bez cukroví obejde jen málokdo. I když ho nespořádáte moc, přece jen tu a tam jistě něco uzobnete. Jenže i tou troškou do sebe dostáváte obrovské množství kalorií. Podívejme se proto, jak kaloricky bohaté jsou různé druhy cukroví, které je nejhorší a čím nezdravé mlsání nahradit.
media

I ve vyšším věku budete vitální. Jen nesmíte rezignovat na stravu

Správně zvolená strava je důležitou podmínkou pro kvalitní život a optimální zdravotní stav. S přibývajícím věkem je stále více důležité to, jak se stravujeme. Strava pro seniory neplní jen funkci zasycení, ale je i důležitou prevencí před vznikem různých onemocnění. Senioři ale často na stravu rezignují, ať už z finančních důvodů nebo jen z pohodlnosti a tělu nedodávají tolik potřebné živiny.