Utekla vám motivace cvičit? Tyto cíle vám pomohou ji získat zpět

Každý z nás to zažil - zpočátku jsme plni energie a natěšení na pohyb chodili běhat, posilovat, hrát squash nebo plavat a měli jsme radost z každé hodiny strávené u sportu. Časem se ale pomalu začal pohyb stávat rutinou a i když začaly být vidět výsledky naší snahy, najednou zmizela motivace. A právě pokud se toto stalo i vám, poradíme, jak vaši motivaci obnovit.

Naše rada zní: stanovte si cíl, který vás bude bavit.

Zní to jednoduše a také to jednoduché je. Opusťte cíle typu "chci mít tělo jako (doplňte obdivovanou celebritu)" a spíš přemýšlejte, co vám udělá skutečnou radost. Tady jsou naše tipy.

Uběhněte půlmaraton

Baví vás běhání? A obdivujete lidi, kteří běhají maraton? Zkuste na příští léto natrénovat uběhnutí půlmaratonu. Nakupte si pořádné běžecké vybavení, pusťte si do uší hudbu, kterou máte rádi a každý týden přidávejte na vzdálenosti, kterou běháte. Pak už si jen vyberte město, ve kterém chcete půlmaraton běžet (každý rok jich je několik) a spojte půlmaraton s pohodovým wellness víkendem.

Zvládněte deset shybů na hrazdě

"Pche, deset shybů je sranda!" nám řekl kamarád v posilovně. Když jsme ho poprosili, ať je tedy udělá, pověsil se a místo shybů udělal osm přítahů.

Shyby nejsou jednoduchý cvik, zato jsou velice efektivní na zpevnění jádra těla a zejména na růst širokého svalu zádového. U shybů se také naučíte, jak správně ovládat jednotlivé svaly.

Ke správnému provedení shybů je na začátku potřeba opravdu široký úchop - tedy ruce až na samý kraj hrazdy, ne méně. Druhou zásadní věcí je stabilní vyvěšení - musíte při něm být vyvěšeni, ale zároveň zpevněni tak, abyste zapojili co největší část širokého svalu zádového.

Pak už se silou zádových svalů (ne silou paží) přitahujte k hrazdě pomalým pohybem. V praxi byste měli k sobě přitahovat lopatky. Pohyb musí být plynulý, bez škubání a křížení nohou.

Když si dáte za cíl deset shybů, reálně je budete schopni udělat až po cca roce cvičení. A ve chvíli, kdy se vám to povede, budete mít nejen radost, ale i postavu do "V".

Zvládněte stoj na rukou

Další motivací, která vám navíc dopomůže k silnému jádru těla, je naučit se stát na rukou. Začněte pomalu, hezky s opřením o zeď a postupně trénujte mít opřenou jen jednu nohu a pak po určitý čas zvládnout stoj na rukou bez opory. Právě při tomto cviku je potřeba zapojit svaly paží, ramenou, ale i celého jádra těla, které zajišťuje stabilizaci.

Jakou používáte motivaci vy? Pište do komentářů u článku.