Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jídlo a sport – víte, kdy co jíst?

Nezáleží na tom, jestli běháte, plavete, jezdíte na kole nebo se věnujete jinému sportu. Pokud se pravidelně hýbete ve snaze zhubnout nebo si udržet fit postavu, musíte myslet i na to, že se musíte správně stravovat. A hlavně na to, kdy je vhodné co jíst.

 

Profesionální sportovci to dobře vědí, ale oni to mají jednodušší, protože jim jídelníčky sestavují jejich trenéři a další profesionálové. Pokud cvičíte jen pro svůj dobrý pocit a abyste se sebou něco dělali, musíte se ovšem živit podobně zdravě, ale i vydatně jako oni. Takže si stručně shrňme, kdy je nejlepší co jíst, kdy si dopřát sacharidy, kdy bílkoviny a jak je to s hladověním.

 

Nejdřív sacharidy, pak bílkoviny

Základní poučkou pro všechny, kteří nějakým způsobem sportují, je – před tréninkem si dát kvalitní sacharidy, po něm si dopřát naopak bílkoviny. Rozhodně nechoďte sportovat hladoví, musíte si nejprve dopřát takové jídlo, které bude lehké a dobře stravitelné, ale i výživné, takže vám doplní energii natolik, že si zvládnete zasportovat a nevyčerpáte se.

 

Záleží na denní době

Odborníci radí volit takové jídlo, které odpovídá denní době. Pokud sportujete hned ráno, můžete být dokonce nalačno, protože tak mnohem lépe spalujete tuky. Ale nesmíte to v tuhle dobu se sportem přehánět, ideální je jen krátká zátěž do třiceti minut. Pokud plánujete cvičit déle, je vhodné se nejprve nasnídat, a to alespoň půl hodiny před započetím fyzické aktivity. Doporučuje se dát si jídlo obsahující komplexní, ale i jednoduché sacharidy. Sáhnout můžete po jogurtu a ovoci, a kdo má dobré trávení a spalování, může si dopřát také pečivo se šunkou či sýrem.

 

Odpoledne je vhodnější

Nejlepší je sportovat odpoledne či večer, protože jak přes den jíme, naše tělo má zásobu energie, kterou nyní může vydávat. Nutné je myslet na to, že poslední jídlo před cvičením by mělo být dobře stravitelné a opět bohaté na sacharidy. Po cvičení myslete hlavně na pitný režim, aby se tělo zase dostatečně hydratovalo – to je základ. A následující jídlo by mělo být plné kalitních bílkovin, aby napomohly regeneraci unavených svalů. Hlavně potréninkové jídlo nevynechávejte a něco si dejte, i když je třeba už pozdní večer – tělo potřebuje po náročném výkonu doplnit energii a zregenerovat se, hladověním bychom mu akorát ublížili.

Co vy na to?