Hubnete? Vsaďte na bylinky!

 

Mnoho z nás má pocit, že hubnutí se rovná bezmála týrání. Jídla je málo, musí být úplně jiné než dosud, je chuťově mdlé, k jeho konzumaci se musíme nutit a navíc nás často trápí hlad a neodolatelná chuť na něco nezdravého. Ale nic z toho se dít nemusí, když na to jdeme chytře – například s pomocí bylinek.

 

Na bylinky často zapomínáme a při vaření je nepoužíváme. Nejen, že je to škoda, ale při hubnutí i hodně velká chyba. Bylinky totiž i jinak mdlému a nezajímavému jídlu dodají šmrnc a novou, často nečekaně zajímavou chuť. A co víc, dokáží nás zasytit mnohem víc, než bychom od nich čekali.

 

Vůní proti hladu

Bylin, které můžeme používat při přípravě rozličných pokrmů, je nespočet. Každá se hodí k něčemu jinému – některé můžete přidat do salátu, jiné do polévky, další k pečenému masu či dušené zelenině nebo je vmícháte do přílohy. Fantazii se meze nekladou a je jen na vaší chuti experimentovat, jak s nimi naložíte. Podstatné je, že každému jídlu dodají příjemné aroma. A je ověřeným faktem, že když nám jídlo hezky voní, tak nám i víc chutná. A s tím se pojí taktéž pocit větší spokojenosti a také sytosti, která přetrvává mnohem déle než u jídla bez přidaných bylinek.

 

Kam s nimi

Marně přemýšlíte, jaké bylinky a kam použít? Dáme vám pár tipů:

·       Pažitka se báječně hodí do téměř všech polévek, do salátů i k ozvláštnění omáček a dipů

·       Petrželka má podobné využití jako pažitka, ale navíc ji můžete přidat i k pečeným masům

·       Libeček můžete využít do omáček, polévek i k masu či do salátů

·       Máta je výborná k ochucení nápojů, ale lze ji přidávat také do ovocných salátů

·       Majoránku lze přidat k jakémukoliv masu i do mnoha polévek, ale ozvláštní i dušenou zeleninu

·       Rozmarýn se hodí ke zvěřině či skopovému, snítku lze přidat i do pokrmů s houbami