Maso stačí jednou týdně. Ale co místo něj?

Když vidíme různé tipy na zdravé jídelníčky, tak k obědu tam je většinou doporučováno kuřecí maso či ryby. Ovšem mnoho odborníků se shoduje na tom, že maso nám stačí pouze jednou týdně. A i experti z jiných oborů varují, že bychom měli spotřebu masa omezit, protože naše planeta nás v tomto ohledu dlouho neuživí. Čím ho tedy nahradit?

 

Evropané, Američané i mnoho Asiatů si svůj život neumějí představit bez masa. Přesto jednou možná realita bude taková, že masa bude velmi málo a budeme se v jeho konzumaci muset omezit. Lidí je čím dál víc, naše spotřeba stoupá a chov dobytka ničí naši planetu, jak prokazuje čím dál více výzkumů. Mnoho lidí proto již nyní hledá alternativní potraviny a jiné zdroje živin, které nám maso mohou plnohodnotně nahradit. Nejde jen o vegany či vegetariány, ale i o ty, kteří se rozhodli svůj život v tomto ohledu změnit a zkusit maso omezit jen na minimum. Pokud to chcete také zkusit, dáme vám tipy, jak na to.

 

Správné alternativy

Pokud se budete živit jen rostlinnou stravou, váš organismus bude po nějakém čase strádat. Budou mu chybět potřebné bílkoviny a živiny, které se nacházejí v masu. Ty do svého těla ovšem můžeme dostat i jinými cestami, tedy konzumací těch správných potravin. Mezi ty nejdoporučovanější patří sojové maso, šmakoun či tofu. Zkusit můžete i potraviny s tak speciálními názvy, jako jsou seitan, tempeh nebo robi. Ty všechny se vyznačují vysokým obsahem bílkovin, které naše tělo ke správnému fungování nezbytně potřebuje.

 

Nepřežeňte to

Může se zdát, že tyto potraviny nám nemohou nijak ublížit, ale opak je pravdou. Vhodnou náhradou masa jsou totiž například i luštěniny, ale ty rozhodně nejsou vhodné k dennodenní konzumaci. Stejně tak sójové méko by se na vašem jídelníčku nemělo objevovat denně (ostatně jako soja pocházející z nefermentovaných bobů).  Podle odborníků je navíc ideální tyto rostlinné potraviny vhodně kombinovat a nezaměřovat se výhradně jen na jeden typ.