Děsíte se Vánoc? Klid, nadbytečná kila hravě shodíte

Můžete si už nyní dávat předsevzetí, že se o vánočních svátcích budete držet zkrátka, ale přece jen nejspíš neodoláte. Uzobnete jednou tohle, jednou támhleto, k večeři bramborový salát, smažené řízky... a po Vánocích máte několik kil nahoře. Ale nevyšilujte zbytečně už nyní, tahle vánoční kila zase mohou jít snadno dolů.

 

I když může jít až o několik kil nabraných během pouhých pár dnů, nemusí to být konec s vaší jinak udržovanou postavou. A rozhodně se nemusíte vrhat do drsných diet, hladovek a podobných údajně zaručených trháků na rychlé zhubnutí. Jediným jejich výsledkem bude rychlé zhubnutí a pak rychlé znovunabrání shozených kil, tedy jo-jo efekt. Podle expertů totiž s vánočními kily zatočíte snadno a rychle i bez drsných pravidel a omezování se.

 

Trochu zvolněte

Je jasné, že pokud jste se několik dní přejídali, měli byste to svému tělu následně vynahradit. Nemusíte se začít živit jen zeleninou, zkrátka vynechte všechno, co považujete za nezdravé – sladkosti, smažená a tučná jídla, sladké nápoje a tak dále. Jezte pětkrát denně, dávejte přednost libovým masům, neopomínejte zeleninu a ovoce, omezte alkohol na minimum, k pití volte raději vodu a minerálky. Během pár týdnů se vaše váha zase vrátí na původní hodnoty a vy navíc nebudete mít pocit, že jste nějak násilně museli hubout, půjde to zkrátka téměř samo.

 

Cvičení pomůže

Pokud chcete zhubnout ještě efektivněji a cílovou váhu si udržet dlouhodobě, zařaďte ke zdravějšímu jídelníčku i nějaký ten pohyb. Nemusí jít hned o posilovnu. Klidně stačí i obyčejná chůze, i když pomáhá jen ta svižnější. Nebo zkrátka vynechte výtah a choďte po schodech, do obchodu nejezděte autem, ale dojděte tam pěšky, využijte sněhové nadílky (pokud nějaká bude) a vyrazte na lyže či běžky. Možností je spousta a konec lenošení vám pomůže udržet si pevnější a pružnější postavu natrvalo.