Zhubnout díky chůzi? Jasně!

Mnozí lidé vedou sedavý způsob života, za který platí svým zdravím. Jejich pohyb tvoří doslova pár kroků, v práci sedí, volný čas tráví sedavou činností. Je těžké takové lidi motivovat ke sportu, to však neplatí o chůzi – to je nejpřirozenější pohyb, vhodný pro lidi v každém věku. Chůze je navíc sport.

Proč se rozhodnout pro chůzi?

Chůze je šetrná vůči našim kloubům, chodit mohou i obézní jedinci. Mnohé sporty nejsou snadno dostupné, což u chůze neplatí - můžeme ji provozovat kdekoliv a kdykoliv, stačí pouze vyjít z bytu či domu. Nepotřebujeme žádné speciální oblečení ani obuv, stačí pohodlné oblečení a boty, ve kterých se vám dobře chodí.

Čtěte také: Kolik kroků ujít za den?

Co je nordic walking?

Chůze narozdíl do jiných sportů na nás neklade vysoké nároky. Chodit můžeme každý den, svižná chůze je příjemná. Posilujeme tak zejména lýtkové, stehenní i hýžďové svaly. Pokud chcete zapojit do činnosti téměř všechny svaly, vyzkoušejte severskou chůzi, nazývanou nordic walking. Jedná se o svižnou chůzi se speciálními holemi a speciální technikou. 

Chcete zhubnout?

Svižnou chůzí spálíme nemalé množství kalorií – na jejich spálení má nemalý vliv kromě délky a rychlosti chůze, také terén. V kopcovitém terénu samozřejmě spálíme více kalorií než na rovince. Ale nebojte se, chůze může být i zábava. Vzít batoh na záda a vyrazit do přírody je tak krásné! Případně přiberte kamaráda či dobrou muziku.

Správná technika a pravidelnost jsou klíčové

Přestože je pro nás chůze přirozený pohyb, je třeba dodržovat určité zásady. Základem je vzpřímená postava, rovná záda, uvolněná ramena i vhodná délka kroku, přičemž našlapujeme lehce přes patu. Do chůze zapojujeme také horní končetiny. Chůze má být svižná, ne příliš pomalá, ani tak rychlá, že bychom se při ní zadýchávali. 

Stejně jako u každého sportu, i u chůze je nezbytná pravidelnost. Je doporučováno věnovat aspoň půl hodinu denně svižné chůzi.  Užitečným pomocníkem může být krokoměr. Počet naměřených kroků nám jasně ukazuje, zda našemu tělu dopřáváme dostatek chůze. 

Čtěte také: Spalte 100 kalorií bez cvičení

Chůze je sport!

Existuje sportovní chůze jako lehkoatletická disciplína. Vzdálenosti se pohybují od 3 km do 50 km. Základním pravidlem je, že závodník nesmí po celou dobu ztratit kontakt se zemí a současně nesmí během závodu přejít do běhu. Techniku sportovní chůze lze zkráceně nazvat pata-špička. Sportovní chůze není u nás příliš známá, v některých zemích, jako je například Austrálie, Čína, Rusko je naopak velice populární.

 

Tak na nic nečekejte a „jděte“.