Buďte fit jako filmové hvězdy - jak cvičit po padesátce?

Na obálkách lesklých magazínů se skví mladé a štíhlé herečky a modelky, které se pyšní svými božskými těly. Starší generace si je jen obdivně prohlížejí a trochu nepřejícně jim běží hlavou, že v padesáti už tak skvěle vypadat nebudou. Ale opak je pravdou, i starší ženy mohou být fit, krásné a štíhlé – stačí jen vědět, jak na to.

Pokud se pozorně díváte na filmy (a to zejména ty zahraniční, konkrétně hollywoodské), jistě si často povšimnete, že vedle mladých hereckých hvězdiček je tam i celá plejáda již zavedených hvězd. A těm rozhodně není dvacet let – tolik let se totiž klidně objevují na stříbrném plátně. A přesto ve věku kolem padesátky vypadají pořád úchvatně a nebojí se ani nahých scén, kdy se za svá těla rozhodně nemusejí stydět. Podobně může vypadat každý z nás, stačí jen smířit se se svým věkem a dělat pro tělo to nejlepší, co zrovna potřebuje.

Dále čtěte: Hubnout po čtyřicítce se dá, jen nesmíte dělat klasické chyby

Cviky dvacítek nezabírají

Snažíte-li se zhubnout podle návodů, které vám předestírají mladé dívky, držíte-li diety, které propagují dvacetileté modelky, nemůžete se divit, že vám to nejde. Ve čtyřiceti či padesáti letech na to musíte jít úplně jinak než v mládí, protože i vaše tělo už funguje jinak – a s tím nic nenaděláte. Tím samým se řídí právě i zahraniční hvězdy, proto i ve středním a vyšším věku mohou vypadat skvěle.

Ve stravě byste měli omezit hlavně tuky, protože ty mají větší tendenci se ukládat – metabolismus je pomalejší, takže tělo tuky spaluje mnohem déle. Zaměřte se naopak zejména na bílkoviny, které jsou pro vás v tomto věku velmi důležité a měli byste jich ve stravě přijímat dostatek.

Dále čtěte: Nadhled, pohyb a jídlo jsou tím, co vás i ve vyšším věku udrží v kondici

Cvičte odpočinutí

 

Fit bez cvičení nebudete nikdy, takže na cvičení nezapomínejte. Ale nehrňte se do něj hned po příchodu z práce nebo kvůli němu nevstávejte v pět hodin ráno. To, co ve dvaceti snadno snesete, bude v padesáti pro tělo velkou zátěží. Podle expertů je důležité pořádně si odpočinout a vyspat se – ideálně osm hodin denně. Pokud budete unavení a k tomu ještě cvičit, připravíte se o veškerou energii. Cvičit je třeba odpočatí. A když už se do toho s vervou dáte, nezapomínejte na pitný režim – ale i ten musí být správně nastavený. Je třeba hodně pít před samotným cvičením a po něm už tekutiny omezovat. A nezapomínejte ani na pití v průběhu cvičení, to je také velmi důležité.

Dále čtěte: Ve vyšším věku budete vitální, jen nesmíte rezignovat na stravu