Na čem si pochutnat, aniž byste museli řešit postavu

Jak nespoutaně mlsat a dopřávat si dobroty a přitom nepřibrat ani gram? To je otázka, kterou si občas klade každý z nás a s povzdechem ji vzápětí odsouvá kamsi do říše fantazie. Kdo chce být štíhlý, musí být zkrátka disciplinovaný a jíst zdravě, vyváženě a nepřejídat se. Ale přesto existují potraviny, kterých se můžete i přejíst a nic to s vámi neudělá.

Existuje nespočet dietních potravin, které v sobě mají téměř nula kalorií a mohli byste je tak jíst téměř neustále. Ale pravdou je, že takové potraviny obvykle příliš nechutnají moc dobře a rozhodně si je nedáváme proto, že na ně máme chuť – je to prostě taková nutnost, abychom si udrželi linii a nemlsali nezdravé jídlo.

Na druhé straně je tu i jídlo, na kterém si můžeme pochutnávat, užívat si ho a přitom mít čisté svědomí, protože po něm nepřibereme. Takovým jídlem je například meloun – z celých 90 procent je to jen voda, takže i když ho jíte hodně, budete jen často běhat na toaletu, ale ručička na vaší váze se nepohne. Přitom je to výborná svačina, milují ho i malé děti, můžete ho zobat jen tak nebo s ním zkusit trochu čarovat. Přidejte ho do různých salátů a dalších jídel nebo ho zkuste rozmixovat, nakrájet další ovoce nebo třeba trochu mléka a máte výborný ovocný koktejl, který si můžete užívat na lehátku na terase.

Dále čtěte: Meloun, jahody a kiwi - letní ovoce, které pomůže i v posilovně

Na ovoce dejte pozor 

Pokud si říkáte, že podobně jako meloun je na tom jistě i další ovoce nebo zelenina, takže si uděláte ovocný den a užijete si zdravých potravin, musíme vás varovat. Další druhy ovoce jsou většinou plné cukru. Takže i když jsou nesporně zdraví prospěšné, v nich obsažený cukr vám při zvýšené konzumaci rozhodně zhubnout nepomůže. Nejhorší je v tomto asi banán.

Dále čtěte: Banány dokáží zasytit už jen svou vůní

Pokud chcete sáhnout skutečně po něčem "na bázi melounu", můžete si dát okurky. Ty jsou také vesměs jen voda, nepřiberete po nich a také se s nimi dá různě kouzlit a nemusíte je jíst jen jako přílohu k hlavnímu jídlu. Klasický okurkový salát je jen základ, lze z nich také připravit smoothie, limonády, různé variace salátů s dalšími druhy zeleniny, můžete je dokonce různě plnit a zapékat, zkrátka fantazii se meze nekladou. A váš jídelníček bude rázem obohacený o něco dobrého a přitom neskutečně zdravého.

Dále čtěte: Je vám horko? Ochladí vás okurka, ale i chilli papričky