Ty nejlepší články rovnou do mailu

Devět znaků posilovny, do které rozhodně nechcete chodit

Rozhodujete se, kterému fitness klubu dáte své peníze? Chcete za ně dostat to nejlepší? Měli byste dát pozor na těchto deset znaků a pokud je vámi vybraná posilovna má, najděte radši hned jinou. Ušetříte si tak nervy i výčitky, že jste zvolili špatně.


1. Nepříjemná recepční

Na recepci to začíná a na recepci končí. Vždy, když do posilovny přijdete a i když z ní budete odcházet, bude recepční člověkem, kterého uvidíte. Tady se na vás bude kysele dívat, jen co vejdete, otráveně vám podá (jestli vůbec) láhev s vodou, když budete chtít koupit nějaké pití a na jakoukoliv pomoc s čímkoliv rovnou zapomeňte. Recepční je jedním z lidí, kteří tvoří atmosféru fitness centra. Vy zvolte právě to, kde jsou na vás milí už u vstupu. Znamená to, že jsou se svou prací spokojeni, dělají ji rádi a dokážou vám také s čímkoliv poradit nebo pomoci.

2. Omezená otevírací doba

Teď si možná říkáte: "Mně stačí, když bude mít posilovna otevřeno pondělí až pátek od osmi do osmi." Zejména ale pokud si platíte delší členství, vyberte fitness centrum, které má otevřeno od brzkého rána do večera a i o víkendu. Nikdy nevíte dopředu, co se může stát za týden nebo měsíc. Kdybyste pak mohli chodit cvičit jen o víkendu nebo později večer, litovali byste zaplacených peněz.

3.  Rozbité skříňky v šatnách

Když vejdete na obhlídku posilovny, mrkněte určitě do šaten. Zamykají se na zámek? Čip? Na desetikorunu? Je to jedno! Hlavní je, aby se dvířka skříněk dala zavírat, aby nebyla zničená a do skříněk se nedalo jen tak dostat. Ani levnější vstup vám totiž nevynahradí ukradené oblečení nebo boty. 

Navíc rozbité skříňky v šatnách značí, že majitel posilovny nechce investovat do její údržby a je tak vělká pravděpodobnost, že budou chátrat i další její části.

4. Špína a smrad v šatnách

Kromě rozbitých skřínek můžete také na první pohled a nádech vidět, jak moc záleží obsluze posilovny na hygieně. Smrdí to v šatně jako v opičárně, nedá se tam dýchat? Válí se po zemi žmolky prachu, bláta nebo jiných nečistot? Pak začněte přemýšlet nad jiným fitkem. Pokud obsluha nedokáže zajistit čistotu v šatnách, je pravděpodobné, že podobnou "péči" věnuje i zbytku posilovny. Ani si nepředstavujte, jak musí vypadat stroje po několika dnech...

5. Nefunkční nebo špinavé sprchy

Po sportovním výkonu budete toužit po příjemném relaxu v podobě sprchy. O to horší bude, když bude sprch málo (a vy budete stát frontu), budou rozbité nebo neudržované a tak špinavé, že se po zemi budou válet žmolky, vlasy a chlupy. Předejděte takovému šoku a při první návštěvě před rozhodnutím nahlédněte rozhodně i do sprch.

6. Staré neudržované stroje

Podobně jako o vzhled a čistotu šaten se zajímejte hned o množství, typy a i čistotu trenažérů a strojů. Je v posilovně strojů minimum? A co činky? Odpovídá jejich počet ceně za vstup? Jsou dostatečně udržované a funkční? O všechny tyto otázky se zajímejte a klidně se ptejte. Pokud narazíte na posilovnu se starými, viditelně hodně použitými stroji, které navíc tu a tam nefungují, jak mají, řekněte posilovně "na shledanou". Za své peníze chcete přeci něco víc.

7. Nedostatek (dýchatelného) vzduchu

Všimli jste si hned po vstupu do posilovny, že se tu drží jakýsi těžký vzduch? Podívejte se a zeptejte se na klimatizaci nebo alespoň odvětrávání. Vězte, že ve špičce, kdy se do fitness centra nahrne najednou velké množství lidí, tady bude mnohem více nedýchatelno. Dnes už bývá dobrým základem fitness center výkonné odvětrávání nebo klimatizace. Ať to zní sebevíc snobsky, v parných letních dnech díky ní nebudete u jakéhokoliv cviku lapat po dechu a kontrolovat, jestli žijete. A i v chladnějších měsících nebudete díky odvětrávání nebo klimatizaci tolik cítit toho nabušence, co se potí vedle.

8. Žádní trenéři

Nechceme nijak snižovat vaše zkušenosti. Ale občas přijde chvíle, kdy jsme v posilovně bezradní. Nevíme, jestli děláme cvik správně, jak používat tento stroj nebo jestli ta rada, co nám dal kámoš, je rozumná. V rozumném fitness centru je k dispozici certifikovaný trenér, který vám v těchto případech dokáže poradit a navíc si ho můžete najmout. Právě trenér vám s cviky, s jejich provedením a používáním strojů poradí. Trenér je ten, kdo vám jako nejzasvěcenější osoba může dobře poradit, jak cvik (ne)provádět a co děláte dobře nebo špatně.

Pokud posilovna nedisponuje žádným trenérem, musíte spoléhat pouze sami na sebe nebo na internet. Pro začátečníky to ale rozhodně nedoporučujeme. Najděte proto posilovnu, ve které je trenér k dispozici.

9. Hodně lidí, málo místa

V posilovně plánujete strávit jen určitou dobu. Přecijen se chcete věnovat i dalším věcem, proto svůj čas plánujete efektivně. O to nemilejší překvapení pak je, když je posilovna narvaná lidmi. Vy se v tu chvíli nejprve zaseknete v myšlenkách, co dneska vlastně chcete cvičit, deset minut čekáte na to, až se uvolní běžecký pás a u každého dalších stanoviště ztrácíte čas čekáním, až se uvolní. Takové cvičení s dlouhými prostoji baví jen málokoho. Většinou proto odcházíme z posilovny otrávení a rozhodnutí, že v tento čas sem chodit už nebudeme.

Než zaplatíte členství, zajděte zkušebně do posilovny několikrát v době, kterou předpokládáte jako nejpravděpodobnější pro vaše stálé návštěvy. Pokud je posilovna narvaná k prasknutí, zvažte buď vyhledání jiné nebo (pokud můžete) přijďte ještě jednou v jiný, pro vás akceptovatelný, čas. Obvykle bývají posilovny nejplnější navečer mezi 17 - 19 hodinou, kdy sem chodí všichni vybít stres z práce.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?