Ty nejlepší články rovnou do mailu

Chodili byste do práce, kdybyste nemuseli? S hubnutím je to stejné

"Motivace." - "K hubnutí potřebujete motivaci." -  "Začněte sami sebe motivovat." - "S motivací dosáhnete lepších výsledků." Že vám tyto věty něco říkají, ale nevíte co? Jsou to věty, které uslyšíte skoro v každé příručce o hubnutí, a to skoro na prvních stránkách. Toto slovo - motivace - se totiž moc hezky píše a hezky zní. Navíc se za něj dá výborně schovat případné selhání. "Nefunguje vám naše dieta? Asi nejste správně motivovaní." Vždyť je to snadné, ne?

Co ale s tím? Podle nás je motivace skutečně důležitá, můžete si o tom přečíst v jednom z našich předchozích článků, ale především v počátcích hubnutí jí určitě není nazbyt. Můžete zkusit například hubnoucí cíle. Říct si, že během tohoto týdne zhubnete 1/2 kg a na konci týdne se zvážit. Bohužel tohle nejspíš fungovat nebude. Tedy ne ve většině případů a skoro vždy, pokud budete hubnout správně - dodržovat dietní jídelníček a nehřešit. V určité fázi diety se totiž úbytek váhy zastaví a tělo se spíše začně věnovat tvorbě svalové hmoty. To je v pořádku a tak to má být, jenže v tomto okamžiku přestane fungovat i váš cíl a motivace je pryč. Konec příběhu už všichni známe, obvykle mu říkáme jojo efekt. Víc nabereme, než jsme původně shodili.

Co teď s tím?

Vyzkoušejte na to jít opačně. Zkuste si vzpomenout na název našeho článku a motivaci nastavte spíš jako povinnost. Víme, že to zní divně, ale rozhodně to funguje. Řekněte si, že tento týden půjdete 2x na půlhodinovou procházku a navíc si zkusíte zapisovat, co kdy pijete. Jídlo prozatím řešit nemusíte, pití je totiž u diety základ. Až se jej naučíte ovládat, bude snazší ovládat i jídlo. Uvidíte, jak budete překvapeni malým množstvím vypitých tekutin, do denního doporučeného příjmu bude mít určitě daleko.

Tak co, splněno? Výborně! Náš plán plníme na 100%, to zní dobře, ne? A přitom ten cíl nebyl vůbec složitý. Teď už stačí jen lehce přidávat. Klidně délku procházky, četnost, nebo intenzitu. Až si navyknete, můžete začít dalším stupněm. Třeba intenzivnějším cvičením. Nebo čímkoliv, co si myslíte, že zvládnete.

Návod to určitě není univerzální, důležité je něco jiného. Přesně to, co jsme vám tímto článkem chtěli ukázat. Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se a to se ctí. Nepřeceňujte se hned ze začátku. Tělo si projde velkým stresem už díky hubnutí, nemusíte jej trápit zbytečně moc. Cíle si dávejte reálné, ale zároveň vždy trošku ambiciózní. Překonávejte se, ale nepřemáhejte se. Cíl je to váš, nikoho jiného, nemusíte jej nikomu říkat, ani se nikomu chlubit. Užijte si jen ten váš pocit vítězství, i když šlo jen o malou procházku - i to je pokrok, protože kdy jste na ní byli naposledy? A teď to už bylo dvakrát týdně!

Nenecháme vás v tom rozhodně samotné - víme, o čem píšeme, a tak vám pomůžeme právě prostřednictvím našich článků.

Co vy na to?