Ty nejlepší články rovnou do mailu

Snídáte v hotelu? Pravděpodobně přiberete

Většina z nás podobnou situaci zažila. O dovolené nebo pracovní cestě je obvykle nejpohodlnější dopřát si snídani přímo na hotelu. Nemusíte nic shánět, nakupovat dopředu, ani nikam chodit. Stačí sjet několik pater výtahem a klidně hned po několika minutách od probuzení na vás čeká spousta různých dobrot. Věděli jste ale, že taková snídaně v hotelu může být pro vaší váhu nebezpečná?


Možná si teď říkáte, že něco takového není možné, ale bohužel je. Schválně, kdy naposledy jste si doma na snídani dopřáli míchaná vejce se slaninou a trochou kečupu, párek, několik různých druhů salámů, křupavou housku nebo rovnou dvě, dobrou pomazánku a třeba i kousek koláče jako zákusek? Že byste toho tolik nesnědli? Zkuste se podívat na lidi, kteří snídají v hotelu. Podobné kombinace jsou totiž právě na snídani v hotelu obvyklé.

Když jsem si to zaplatil, tak to sním

Hotelová snídaně v podobě švédských stolů má totiž jeden velký psychologický efekt. Vyvolává v nás pocit, že od každého musíme trochu ochutnat. Vždyť právě za to jsme zaplatili, tak proč bychom si nedopřáli. Navíc dovolenou nebo služební cestu obvykle nemáme často, můžeme si tedy dopřát. Nebo ne?

Podobné myšlenky a hromady různého dobrého jídla kolem nás jsou pak příčinou toho, že si na talíř nebo rovnou více talířů naložíme tolik jídla, že doma bychom ho rozhodně na snídani nesnědli. Od toho zdravého až po ne příliš vhodné pochoutky. A obvykle všechno sníme. Tělu tak do dáme sice spoustu živin a energie, ne vždy ale zrovna takových, jaké potřebuje. Navíc takovou hotelovou snídaní zatížíme trávící systém a nejradši bychom si opět šli lehnout. Tělo se totiž soustŕedí na trávení a ostatní procesy, včetně myšlení, tak následujících několik desítek minut zpomalí. 

Přejídáním se při hotelové snídani rozhodně získáme jediné - nadváhu. Na dovolené se totiž obvykle moc nehýbeme a během pracovního dne také ne. Tělo tak má živin nadbytek a rádo si uloží energii ve formě tukových zásob "na horší časy".

Řešení je přitom jednoduché. Při hotelové snídani stačí přemýšlet o tom, kolik čeho jíme a zaměřit se na zdravější podobu snídaně. Ve většině hotelů si můžete dopřát k celozrnnému pečivu zeleninu, libovou šunku nebo třeba tvarohovou pomazánku. Vypněte přemýšlení stylu "když jsem si to zaplatil/a, tak si dopřeju" a snídejte jen tolik, aby vás snídaně nezpomalila. 

Ovoce, zelenina i třeba bílý jogurt je na takové snídani určitě k dispozici. A ani samotnými míchanými vajíčky nic nezkazíte, dejte si jich rozumnou porci a nezalévejte je kečupem nebo nezajídejte slaninou.

Co vy na to?

Ja jim tyhle snidane celkem casto a musim rict ze ok. Kdyz nejsi nenazrany a trochu premyslis, tak se neni ceho bat.

Od Al v Čtvrtek 03. Duben 2014 09:59