Ty nejlepší články rovnou do mailu

3 obvyklé letní dietní chyby

Že léto je nejbližší zdravému životnímu stylu? Možná ano. Ale i během léta můžete dělat některé dietní chyby a ani o nich nemusíte vědět. My jsme sepsali ty nejčastější, při kterých jsme "nachytali" naše kamarády. Máme tak potvrzeno, že je Češi opravdu dělají.

Snídat nemusím, je na to moc horko

O víkendu nebo na dovolené si přispíte. Když vstáváte, slunce už dávno svítí, teplota stoupá a vy si při pohledu na hodiny jen povzdechnete, že snídat stejně nemá smysl. V takovém horku se vám nechce a navíc za pár hodin bude oběd. Chyba!

Nesnídat jen kvůli tomu, že je horko, je krok vedle. Tělo přes noc odpočívalo, ale zároveň nedostalo žádné jídlo. Po probuzení je nejvyšší čas to napravit. A to, i když je horko.

Kamarádce, která tuto chybu dělala, jsme navrhli, ať si místo celozrnného chleba se šunkou dá v horkých dnech ovesné vločky s mixem oříšků a rozinek zalité mlékem. Chladné mléko v kombinaci s cukry obsaženými v rozinkách a zdravými tuky z oříšků vás proberou na zároveň příjemně osvěží. Díky vločkám pak nebudete mít až do oběda hlad.

Léto? To jsou jen saláty, saláty a saláty

Obměnili jste s příchodem horkých dnů svůj jídelníček a vlastně jediné, co teď jíte, jsou saláty v různé podobě? Chyba!

Léto je přeci ideální příležitostí, kdy si kromě čerstvých salátů můžete dopřát třeba grilované maso, studené zeleninové polévky nebo ochutnat místní speciality během dovolené. Takové jídlo vám udělá mnohem větší radost než žvýkání stále podobného salátu. Nebojte se, že kvůli tomu nutně přiberete - grilované maso je plné bílkovin a na rozdíl od smaženého nebo pečeného se z něj tuk obvykle grilováním vyškvaří.

Studené zeleninové polévky vás pak skvěle ochladí, osvěží a zasytí i během letních dnů.

Když salát, tak zálivka

Když se držíte své "salátové" letní diety, často si dopřejete v i nějakou tu kupovanou zálivku. Nebudete to přeci jíst "na sucho". Na to ale pozor! 

V kupovaných zálivkách najdete obvykle spoustu cukru a tuku, aby měly výraznější chuť a dost konzervantů, aby v chladničce vydržely i několik měsíců. Nebo, pokud volíte ty "dietní", každopádně se podívejte na složení. V takovýchto se používají místo cukru umělá sladidla, která zálivce na zdraví moc nepřidají.

Místo kupovaných zálivek si udělejte nějakou dobrou doma. Obvykle k tomu stačí mít po ruce třeba jogurt nebo ocet a koření. Fantazii se meze nekladou, proto se nebojte experimentovat a salít dochutit podle svého.


Tyto články vás také zaujaly:

Co vy na to?