Ty nejlepší články rovnou do mailu

3 rady, jak zlepšit váš imunitní systém, o kterých jste nevěděli

Zima je v plném proudu a s ní i nachlazení, rýmy a prskající spolucestující v tramvaji. Nic naplat, s tím musíme počítat a smířit se s tím. S čím se ale rozhodně smířit nemusíme, je to, že automaticky rozšíříme řady nemocných. pojďme se podívat na to, jak nastartovat svoji imunitu aby dokázala nemocím lépe vzdorovat.

1. Myjte si ruce, jak je to jen možné

Jedna ze základních metod jak se vyhnout nachlazení je hygiena rukou. Použití mýdla je v pořádku, ale frekvence je to nejpodstatnější. Vyzkoušejte jednoduchou metodu, jak zjistit, jak často mají bakterie šanci dostat se na obličej. Zkuste někoho nenápadně pozorovat a počítejte, kolikrát se dotkne obličeje. Velmi často je to i několikrát za minutu a sami na tom nejste lépe. Dotýkat se obličeje je běžné a normální, také je to nejčastější cesta, jak se do našeho těla dostávají bakterie.
Hygiena rukou patří k základům, na které nesmíme zapomínat.

2. Přestaňte kouřit

Kuřáci trpí nachlazením častěji než ostatní lidi. Chápeme, že přestat není snadné, ale je to jedna ze základních metod, jak pomoci organizmu bojovat s nemocemi, respektive neoslabovat jej víc, než je nutné. Kouření zpusobuje, mimo dalších nepříznivých vedlejších efektů, spálení řasinek. To jsou jemné chloupky, které máme na začátku dýchacího ústrojí. Jejcih úloha je nezastupitelná a fungují jako jakýsi nejhrubší filtr na nemoci, které se právě tudy snaží dostat do našeho těla. Zvýšená tvorba hlenu, která je spojena s kouřením, pak brání jejich pohybu a zbylé řasinky nemají šanci dostat nepřátelské organizmy ven z těla. I kdyby tomu tak nebylo, mix toxických látek v cigaretách už sám o sobě imunitu snižuje. Pokud tedy trpíte na nachlazení častěji, je na čase vzdát se své oblíbené cigarety.

3. Zmírněte pití

Další bod je stejně kontroverzní jako ten předchozí. O tom, že alkohol škodí, není pochyb. Jeho pravidelná konzumace ale dokáže s imunitou hezky zamávat. Jedna z posledních lékařských studií zjistila, že pravidelné pití zásadním způsobem ovlivňuje obranyschopnost bílých krvinek. Bílé krvinky jsou zásadním bojovníkem proti infekcím a bakteriím, které se dostanou až do těla. Zmíněná studie sledovala osoby, které dlouhodobě konzumují alkohol. U osob, které pily 4 až 5 alkoholických nápojů za den byla obranyschopnost bílých krvinek až o 75% nižší. To už je skutečně číslo, které by mělo vést k zamyšlení každého.

Co vy na to?