Nemoc

media

Trpíte nadýmáním? Možná potřebujete léčit slinivku

Slinivka břišní je velmi důležitý orgán, který ale patří i k těm nejvíce ohroženým. Produkuje enzymy, které v trávicí soustavě štěpí cukry, tuky a bílkoviny a jsou tak zásadní pro správné trávení potravy. Zároveň slinivka produkuje i důležité hormony inzulín a glukagon - ty snižují (inzulin) a zvyšují (glukagon) hladinu cukru v krvi. Sama o sobě dlouho nedává vědět, že je něco špatně a ozve se většinou, až když je problém větší a rozsáhlejší.
media

I současná omezení můžete naplno využít pro své zdraví

Aktuální situace není většině z nás příjemná, což je naprosto logické. Na jednu stranu se na nás hrne spousta zákazů, omezení a starostí, na druhou stranu máme starost o své zdraví a řešíme, jak se celá situace odrazí na naší finanční stránce. I když mnohé z toho nemůžeme ovlivnit, není potřeba se situaci úplně poddat, poslouchat a jen trpně čekat, až tento hrozný stav pomine. Něco přeci jen dělat můžeme. A to něco důležitého pro své zdraví, kondici a figuru.
media

Vitamin D sice posiluje imunitu, pozor si ale dejte na předávkování

Náš národ se jako už tolikrát rozdělil na dva nesmiřitelné tábory – jedni pandemii Covid-19 odmítají a vysmívají se jí jako zbytečně nafouknuté bublině, druzí z hrůzy skoro nevycházejí a děsí se, že příště budou na řadě právě oni. Ať na tuto nemoc máte jakýkoliv názor, měli byste stejně vždy a za všech okolností myslet především na své zdraví. A podzim je pro naši imunitu obzvlášť namáhavým obdobím.
media

Hubnutí během pandemie: na diety radši zapomeňte

Nikomu se to nelíbí, ale už je tady opět doba častých zpráv o masivním šíření koronaviru. Spousta lidí kvůli tomu propadá panice, žijí ve stresu a neví, co dál čekat. V takových časech je nutné zamýšlet se i nad naším životním stylem a především stravou.
media

Nespíte? Riskujete Parkinsona i Alzheimera

Zřejmě sami tušíte, že kvalitní, ničím nerušený a dostatečně dlouhý spánek je základem fungování našeho těla. Kdo spí málo, rád ponocuje a v noci se často budí, ten je druhý den bez energie, špatně se soustředí, nic se mu nechce. Ale spánek neslouží jen k doplnění energie, ale dochází během něho i k opravování naší DNA a uzdravovacím procesům.
media

Podzim se blíží, posilte imunitu včas

Léto uteklo jako mávnutím kouzelného proutku a je tu září. Tedy skoro podzim. A s ním letos kromě běžných nachlazení a chřipek hrozí i zvýšené riziko nákazy virem Covid-19. A to není žádná legrace. Nejlepším pomocníkem v boji s respiračními onemocněními je přitom naše vlastní imunita. Proto není vhodné otálet, ale měli byste ji začít posilovat a chránit si ji co nejdřív.
media

Letošní výkyvy počasí jsou zátěží i pro naší imunitu

Někoho trápí, že nemůže do vyhlédnuté zahraniční lokace, protože ve světě ještě stále řádí epidemie koronaviru. Jiní si naopak užívají tuzemskou dovolenou za levnější peníze a jsou naprosto spokojení. Ale ať už patříte k jakékoliv skupině, letošní léto je ve znamení velkého náporu na náš imunitní systém. A nejde zdaleka jen o hrozbu Covid-19. Mnohem náročnější jsou pro náš organismus prudké výkyvy počasí.
media

V létě zaženete chronickou únavu více než kdy jindy

Čas od času je strašně unavený každý z nás. Po náročném dni či týdnu jsme rádi, že se večer odplazíme do postele, kde padneme a ve vteřině usneme. Jenže se může stát, že ani dlouhý spánek nepomůže, že i ráno se cítíme zcela bez energie, unavení, malátní a nemáme sílu ani vstát. To už není normální stav ani normální únava, ale její chronická forma. A s tou je třeba bojovat.