Bojíte se při dietě banánů? Nemusíte

Často slýcháme, že banány jsou pro dietu příliš tučné. Že je vlastně lepší je vůbec nejíst, protože pak bychom mohli snadno přešvihnout doporučené maximální denní množství tuků. I proto musíme odpovědět v dnešním článku, že banány jsou pro dietu skvělé, a to z více důvodů.

Jeden větší banán vám dodá cca 120 kalorií, což je při dobře známé dietě založené na 2000 kaloriích denně, přibližně 6%. Banán také obsahuje více než 3 gramy vlákniny, která vám dodá pocit sytosti na delší dobu a díky tomu snáze udržíte chutě pod kontrolou. Abychom měli porovnání, za den se doporučuje dodat tělu 25 gramů vlákniny v případě žen. U mužů to je dokonce 38 gramů. Jeden banán tak pokryje přibližně 9 - 14% tohoto množství.

Pro úplné srovnání, menší banán bude obsahovat cca 90 kalorií a přes 2,5 gramu vlákniny.

Ostatních důležitých živin banány obsahují také slušné množství. Z minerálů to je zejména draslík, tedy ten elektrolyt, který pomáhá  udržovat správnou funkci kardiovaskulárního systému, je důležitý pro svalový tonus, dále také k udržení rovnovážného stavu tekutin v organismu. Jeden větší banán obsahuje cca 490 miligramů draslíku, tedy 10% doporučené denní dávky pro dospělého člověka. Právě balancovaný příjem draslíku a sodíku pomáhá udržovat správnou hladinu krevního tlaku.

Velký banán vám také dodá skoro půl milikramu vitamínu B6, tedy celých 38% doporučené denní dávky. Tento vitamín pomáhá snižovat riziko vzniku srdečních chorob i některých druhů rakoviny.

Konzumace jednoho banánu denně v rámci zdravého jídelníčku tak nevede k přibírání na váze. Banány naopak jsou vhodnou součástí dietní stravy, ve které se omezuje příjem zejména rafinovaného cukru a smažených jídel či jídel z polotovarů.