Ty nejlepší články rovnou do mailu

Zdravé jídlo pro zimní dny - dušená játra na cibulce

Kde vzít během zimních krátkých a šedivých dnů dostatek vitamínu D? Která potravina vám spolu s ním dodá i vitamín A a železo a přitom obsahuje maximum bílkovin a minimum tuku? Odpověď je jednoduchá, přeci v játrech. Sto grmů jater obsahuje celých dvacet gramů bílkovin a pouhé čtyři gramy tuku, to dělá s jater výbornou potravinu i pro dietu. Navíc si je skvěle vychutnáte, když je připravíte na cibulce.

Co potřebujeme?

  • 400 gramů jater
  • 200 ml masového vývaru
  • 1 cibule
  • lžíce oleje
  • půl lžičky drceného kmínu
  • sůl a pepř
  • snítka tymiánu

Jak na to?

Játra nejprve odblaňte a nakrájejte na nudličky.

Cibulku očistěte a nakrájejte nadrobno. Na pánvi cibulku osmahněte, až zesklovatí. Poté zasypte kmínem, zamíchejte a přidejte hned i játra. Orestujte je cca 5 minut za občasného promíchání. Pak už jen přidejte tymián a zalijte masovým vývarem. Duste pak maximálně 15 minut, aby játra příliš neztvrdla. Nakonec osolte a opepřete podle chuti a máte hotovo.

Játra dušená na cibulce chutnají výborně buď s rýží nebo třeba i s krajícem celozrnného chleba, kterým výborně můžete vytřít i zbytky omáčky z talíře.

Nechte si chutnat!

Co vy na to?