Ty nejlepší články rovnou do mailu

Sedíte celý den? Máme dva tipy, jak podpořit vaše zdraví

Sedavé zaměstnání má bezesporu vliv na naše zdraví. Pokud sedíte celý den u stolu a příliš se nehýbete, je u vás riziko vzniku onemocnění kardiovaskulárního oběhu, cukrovky nebo toho, že budete mít "křivá záda" mnohem vyšší. Naštěstí víme o několika vylepšeních, díky kterým tomu můžete předejít.

Nastavitelné židle

Není nic horšího než celý den sedět na židli, která vám na sezení není zas tak moc pohodlná. Tím totiž nutíte tělo do nepřirozených poloh, ve kterých svá záda nijak nepodporujete v tom, aby zůstávala zdravě narovnaná. Pro zaměstnavatele by mělo být prioritou, aby jeho zaměstnanci zůstali zdraví a chodili do práce rádi. Při nákupu kancelářského nábytku by tedy měl prioritně vybírat takové židle, které se dají co nejlépe nastavit k sezení pro každého člověka.

Nastavením myslíme nejen výšku sezení, ale i sklon opěry zad, šířku a výšku opěrek na ruce nebo třeba prohnutí opěry zad. Čím přesnější možnost nastavit si správné sezení, tím lépe pro vaše záda.

Nastavitelné stoly

Pro vaše zdraví lepší variantou, než jsou nastavitelné židle, může být nastavitelný stůl. Tedy takový, u kterého si můžete nastavit výšku desky podle potřeby - a to jak pro sezení, tak pro stání. Díky tomu si můžete snadno vybrat, kdy chcete sedět a kdy při práci stát. Třeba po ránu nebo po dobrém obědě budete mnohem více svěží, když budete u práce moci stát.

Díky možnosti střídat sezení a stání při práci také podporujete svůj krevní oběh, staráte se o zdraví svých nohou i udržujete rovnou páteř. Pro práci na počítači je ale důležité správně nastavit výšku pracovní desky i v případě, že stojíte. Neměli byste se hrbit, ani mít ruce v nepřirozené poloze. 

Co vy na to?