Ty nejlepší články rovnou do mailu

Je čas začít spalovat

Přemýšleli jste někdy, proč se vám každá lžička zmrzliny usadí rovnou na bocích a jiným ne? Odpovědí je metabolismus, spalovač ve vašem těle. Ačkoli hodně věcí ovlivní genetika nebo věk, pořád existují způsoby jak spalování podpořit a začít hubnout. Není spalování jako spalování, a tak je třeba se zaměřit na to, co skuteně odstranit potřebujeme - tuky.

Pohybujte se

Nejsnažší způsob spalování známe všichni a je to donekonečna zmiňovaná věc. Pohyb je základ. Zní to jednoduše, ale jde o skutečně zásadní věc. Záleží na intenzitě pohybu, protože se v podstatě pohybujeme celý den. Důležitější než samotný pohyb je pohyb ve správné tepové frekvenci. Pokud posilovna a pocení v kolektivu není zrovna váš šálek čaje, najdou se i jiné způsoby. Například dnes populární jóga, není jen dobrý prostředek k relexaci, zklidnění mysli, ale také výborná cesta, jak podpořit metabolismus těla.

Napijte se

Nejenom, že správná hydratace udržuje naši pokožku pružnou a naše orgány efektivně pracují, ale také je velmi důležitá pro správné fungování metabolismu. Výzkumy ukázaly, že pití studené vody náš metabolismus podporuje, protože tělo je nuceno vydávat energii na její ohřátí. Podstatné je pít pravidelně a menší množství. Pomoci můžeme i speciálními nápoji, taková káva působí na naše tělo jako startovač. Než ale sáhnete po kávových zrnách, zkuste zvolit jinou variantu. Zelený čaj udělá podobný efekt a současně dodá našemu tělu antioxidanty, které mimo odbourání tuků ochrání naše tělo i před různými nemocemi.

Nasvačte se

I když to zní neuvěřitelně, i jídlem se dá hubnout. Vědci už mnohokrát prokázali, že pravidelná strava v menším množství je potřeba. Naopak velké nepravidelné porce vydávají tělu signály, že je třeba si tvořit zásoby a tuk se tedy spaluje pomaleji. Právě pravidelné jídlo udržuje naše "hořáky" metabolismu v chodu po celý den. Samozřejmě je důležité, jaké jídlo přijímáte. Volte ovoce, zeleninu nebo například nízkotučný tvaroh. Zasytí, ale přitom tělu nepřidají zbytečné kalorie, které bychom měli opět vydávat cvičením.

Okořeňte si život

Závěrem jeden speciální tip, zkuste si jídlo okořenit. Taková čili paprička, díky obsahu kapsaicinu, dokáže dočasně podpořit metabolsismum a současně sníží chuť na jídlo v budoucnu. Určitě to vyzkoušejte, i kdyby nic jiného, dostanete tak do těla vitamín C, kterého není nikdy dost.

Co vy na to?