Jídlem proti stárnutí – co pomáhá zdraví?

Není pravda, že za to, jak vypadáme, může výhradně jen genetika. Náš vzhled, kondici, strukturu pleti a celkově stav organismu ovlivňuje celá řada faktorů i náš životní styl. Našemu tělu můžeme prospět, pokud do svého jídelníčku zařadíme potraviny, které zpomalují stárnutí a podporují naše zdraví.

 

Jedním z těchto „elixírů mládí“ je olivový olej. Pokud sáhneme po tom extra panenském, můžeme mít jistotu, že konzumujeme ten nejzdravější tuk, jaký existuje. Nejen, že nám neškodí, ale navíc snižuje kravní tlak, chrání naše srdce, má protizánětlivé účinky a podle některých studií pomáhá i při léčbě rakoviny.

 

Ryby třikrát týdně

Odborníci tvrdí, že bychom měli rybí maso konzumovat až několikrát týdně. To je u většiny lidí nereálné, ale na ryby bychom neměli zapomínat. Najdeme v nich totiž omega-3 mastné kyseliny, které naše tělo potřebuje ke správnému fungování a navíc chrání srdce a zajišťují větší pružnost pokožky, takže ta pak můsobí mladistvěji.

 

Kakao i zelený čaj

Ne že byste se museli cpát kakaovými boby nebo hořkou čokoládou, ale obě tyto potravinymají silné antioxidační účinky, takže chrání naše zdraví, napomáhají správné funkci srdce a zajišťují pružnost cév. Takže když si chcete někdy smlsnout, upečte si dezert s těmito dobrotami. A podobně působí i zelený čaj, který je také vhodné pravidelně pít.

 

Granátové jablko, avokádo, len

Z exotičtějších potravin je vhodné občas sáhnout po avokádu nebo granátovém jablku. V avokádu najdeme například lutein a vlákninu, granátová jablka mají zase velmi silné antioxidační účinky a dokáží snižovat hladinu cukru v krvi a naopak zvyšovat produkci kolagenu. Lékaři je doporučují konzumovat, pokud se léčíme s rakovinou tlustého střeva. Z českých produktů si můžeme dopřát třeba lněná semínka, ve kterých najdeme omega-3 mastné kyseliny a antioxidanty, takže mají všeobecně pozitivní vliv na naše zdraví.