Ty nejlepší články rovnou do mailu

4 tipy jak si zacvičit i v plném fitku

Letos se nám ta Lednová sezona trošku protahuje a docela dost z těch, kteří si dali Novoroční předsevzetí, stále zvyky drží. To je rozhodně chvályhodné ale způsobuje to trošku přeplněné posilovny. Právě proto pro vás máme několik tipů, jak to zvládnout i v rušném období a nepřijít o nervy.

1. Najděte si specializaci

Chodíte už do posilovny dlouho a víte co vás baví? Pak možná ani nevyužíváte to, co vám posilovna nabízí. Je řada těch, kteří do posilovny chodí a přitom se strojům vyhýbají. Pokud už tedy máte svoji "specializaci" zkuste hledat alternativu v podobě lekcí.

Už zmiňované kolo si doslova říká o lekce spinningu. Případně využíváte jen žíněnky k procvičení? Co zkusit pilates nebo jógu? Výhoda lekcí je, že jsou vždy pouze na určený počet lidí. Zarezervujete si hodinu a máte jistotu, že se pro vás místo vždy najde. Velkou výhodou je i to, že jste obklopeni stejnou skupinou lidí. To vám umožní sledovat svůj pokrok a stále se zlepšovat.

 

 2. Vynechte pondělí a úterý

Dříve stačilo říct, že v pondělí do posilovny nepůjdete, protože je tam plno. Touto radou se řídilo docela dost lidí a tak jsou úterky malým pondělím. Snadná pomoc je se vyhnout i tomuto dnu. Pokud trénujete pravidelně, už asi máte svůj režim. Tréninkový plán je ostatně výborná pomůcka ke sledování svého výkonu a jeho neustálého zlepšování. Ostatně, pokud si vyzkoušíte cvičit s osobním trenérem, základem pro něj bude zhotovení tréninkového plánu.

Často se v takovém plánu objevují dny na zotavení a regeneraci. Nastavte si je tedy na pondělí i úterý a vyhněte se těm nejfrekventovanějším dnům v posilovně.

 

3. Cvičte na jednom stroji

I když je tento tip trošku sobecký, kdo dřív přijde, ten dřív mele. Okruh po posilovně vám sice umožní procvičovat celé tělo, ale často narazíte na obsazený stroj. Jistě, není problém jít na jiný, ale to už nám vždy nabourá režim a často to má dopad na naše sportovní výsledky.

Naše rada je začít cvičit na stroji, který univerzální. Často obyčejná lavice a jednoruční činky udělají víc, než řada specializovaných strojů. Navíc, obzvlášť, pokud se snažíte zhubnout, je lepší více opakování. Zvyšte počet sérií a možná trošku snižte váhu. To vám umožní cvičit déle na jednom stroji a navíc je toto cvičení ideální pro hezky vyrýsované svaly.

 

4. Kašlete na fitko

Tuhle radu asi nikdo slyšet nechtěl, ale vždyť si o to přímo říká. Vykašlete se na fitko a najděte si jiné místo na cvičení. Příroda nabízí spoustu možností pro sport a přeplněná nebude. S teplejším počasím tak nasaďte kolečkové brusle, nebo nasedněte na kolo.

Pokud je stále ještě chladno, nazujte běžecké boty. I když se vám to bude zpočátku zdát těžší, tělo si rychle zvykne a ani teploty kolem nuly nebudou později problém. I když se vám to možná zdá jako hloupost, vyzkoušejte to sami a brzy uvidíte, že se vám po posilovně stýskat nebude.

 

Co vy na to?