Jak zhubnout bezpracně až 10 kilo?

To je sen každého z nás – zhubnout, aniž bychom se museli jakkoliv snažit. Většinou si sice říkáme, že je to úplný nesmysl, protože na snižování váhy se musí chtě něchtě tvrdě dřít, ale představa je to hezká. A možná také reálná. Poradíme vám, jak na to.

 

Hned na začátku si ujasněme, že tady není řeč o žádných zázračných hubnoucích koktejlech, prášcích podivuhodného složení a dalších prostředcích, které nabízejí nejrůznější šarlatáni. Dáme vám několik tipů, díky nimž můžete podle expertů zhubnout až neuvěřitelných 10 kilogramů za rok. Že je to málo? Ani ne, když si vezmete, že pro to nemusíte nic moc dělat a vaše váha půjde dolů téměř sama. Takže jak na to jít?

 

Salsa a jogurt

Patříte-li k těm, kteří milují saláty a zvlášť v létě se jimi denně živí, můžeme vám jen poblahopřát, protože pro své tělo děláte jen to nejlepší. Ovšem pokud si salát dochucujete majonézou nebo různými kupovanými dresinky, tak to zase taková výhra není. Majonézu nahraďte raději bílým jogurtem, případně zeleninu zakápněte jen pár kapkami olivového oleje. Pokud si chcete pochutnat, namísto dresinku si salát dochucujte salsou, která nemá téměř žádné kalorie ani tuk.

 

Zrádné mléko

Mléko a mléčné výrobky jsou zdrojem vápníku i dalších důležitých živin. Nejspíš sami tušíte, jaké jogurty kupovat a jaké ne, o nich se tady tedy nebudeme rozepisovat. Podstatnější je vědět, že byste ve svém jídelníčku měli vynechat nebo omezit na minimum sýr. Ten je totiž velmi kalorický.

Jestli vás ztráta sýru příliš nepotěšila, dáme vám tip na zdravé a chutné mlsání – milk shake. Ale nemyslíme milk shake z rychlého občerstvení, nýbrž poctivý, domácí. Zvládne ho každý, kdo má doma mixér. Přidejte do mléka oblíbené (nejlépe čerstvé a sezónní) ovoce, rozmixujte a máte dokonalý nápoj nejen pro své zdraví, ale i pro horké letní dny.

 

Voda a pára

Kalorie se počítají nejen z přijaté potravy, ale i ze všech vypitých tekutin. Chcete-li shodit bezpracně nadbytečná kila, omezte všechny různé nápoje a dejte naprostou přednost vodě.

A když už jsme u té vody, upřednostňujte ji i při vaření. Není totiž zdravější přípravy pokrmů než je vaření v páře. Jídlo si tak zachovává svůj vzhled, vůni, je plné potřebných živin a nezničíte ho zbytečně oleji a dalšími nezdravými přídavky.