Máte problémy se vstáváním? Zkuste drobné rituály, které vás z postele dostanou

Z vyhřáté postele se chce ven jen málokomu. Pokud se zeptáte lidí na jejich nejméně oblíbenou část dne, většinou se vám dostane odpověď, že je to ráno. Není se čemu divit, budík není nic jiného než násilné přerušení spánkového cyklu a pokud se zrovna trefí do hluboké fáze spánku, je to obzvlášť nepříjemné.

I přes to všechno je spánek jedna z věcí, která je u člověka opravdu flexibilní. Spánkovou deprivaci v menším měřítku vydržíme hodně dlouhou dobu, ale samozřejmě si to vezme jistou daň. Dokonce i opak se dá naučit, spát skutečně dlouho - pokud můžeme, chce jistou formu "tréninku". Dnes se ale budeme zabývat opačným problémem. Co tedy dělat, aby vstávání bylo příjemnější a z postele jsme se dostali hned.

Zapomeňte na mobil

Patříte k těm, kteří ráno vstanou o něco dřív, jen proto aby měli čas zkontrolovat sociální sítě a emaily? Tak vám je každá rada drahá. Všechny rady, které někde najdete, budou mít společnou vlastnost pohyb. Vstát z postele, pomyslně se odprostit od ležení a nastavit svoji hlavou na plný výkon, totiž vleže nejde. Pokud se podíváte na různé rozhovory, s úspěšnými lidmi, kde probírají svoji ranní rutinu, vždy uslyšíte - mobil beru do ruky nejdříve hodinu po vstávání. I když tolik času nemáte, mobil do ruky po ránu nepatří. Nechte myšlenkám volný průchod, nenuťte se do pracovního režimu hned a dejte tělu prostor nastartovat den postupně.

Napijte se

Začneme postupně a zvolna. Tohle zvládne každý. Pokud opět zabrousíte do rozhovorů s úspěšnými, ale i třeba jen s nadšenci do fitness, uslyšíte tento rituál. Hned po probuzení zamíří do kuchyně a vypijí sklenici studené vody s citronem. I když se nám nepodařilo dohledat žádnou studii, traduje se, že studená voda donutí organismus ohřát ji a tím nastartuje metabolismus. Jak jsme už řekli, žádné vědecké potvrzení jsme nenašli, ale jiná část bude fungovat určitě. Jakmile totiž začnete pít pravidelně, tělo si o to začne říkat. Výsledkem bude, že po probuzení budete mít žízeň - což je správně, tělo je po noci dehydratované - a žízeň vás donutí vstát.

Cvičte, ale ve svém rytmu

Cvičení je sice už trošku náročnější disciplína, ale i tu po čase zvládnete. Opět jde jen o zvyk a ten nezískáte jinak, než pravidelným opakováním. Po probuzení tedy věnujte krátký čas protažení a cvičení. Záleží na vašem rytmu, určitě se do ničeho nenuťte. Pokud nejste zrovna ranní ptáče, není dobrý nápad začít hned se silovým tréninkem. Naopak, zvolte pár cviků z jógy, nebo jen meditujte. Snad jediné, co byste měli dodržet je, že cvičení do ložnice nepatří. Vstaňte, odejděte do části bytu, kde aktivně žijete a teprve tam začněte. Není nic horšího, než se přesvědčovat a při tom koukat na vyhřátou postel.

Dodržujte režim

Pokud budete chodit spát dlouho po půlnoci, předtím se budete dívat na televizi a nebo se cpát, bude to těžké vždy. Můžete to trápení trochu zmírnit, ale základ je kvalitní spánek. I pokud vám to okolnosti nedovolí a občas se do postele dostanete později, vstávejte vždy včas. Prakticky všechny naše rady jsou o zvycích a ty si nevypěstujete, jestliže budete přes týden vše dodržovat a o víkendu budete vyspávat. Menší rozdíl tělo sotva pozná, ale spát třeba o třetinu déle, to už je problém. I k víkendu tedy, pokud jste spáči, může patřit budík. Nejen že vás udrží bdělejší po celý den, ale budete mít víc času sami na sebe.