jak dodržet pitný režim i když se nechce pít

Pitný režim je v dietě snad ještě důležitější než jídlo.Správný a pravidelný příjem tekutin dokáže s naším tělem divy. Bohužel většina z nás má s dodržením pitného režimu problém a nebo se nedokáže přinutit pít neslazené. Proto přinášíme několik tipů jak začít správně pít.

Pokud mluvíme o pitném režimu, v žádném případě nemyslíme alkohol, který nemá na organismus dobré účinky. Naopak máme na mysli obyčejnou vodu, která zcela přirozeně očišťuje a hydratuje. Navíc nemá vůbec žádné kalorie.

Dodržet příjem tekutin v rovnováze je složité i proto, že nám nikdo neřekne kolik vody vypít. Množství se liší podle venkovní teploty, ale i fyzické námahy, kterou vykonáváme. Stejně jako je důležité nemít tekutin málo, i opačná varianta je špatná. Málo lidí ví, že vodou se dá otrávit jako čímkoli jiným, pokud je množství velké. I když se vědci stále přou o tom kolik je tedy správně, nejčastěji zmiňují dva a půl litru denně. Jedná se asi o nejustálenější hodnotu, která nepodléhá módním vlivům (už jsme četli i o tom, že pít pravidelně není dobré) a vychází z průměrných hodnot.

Jak ale dodržet i tak relativně malé množství? Zkuste pár snadných tipů:

Mějte ji po ruce

Mějte vodu vždy po ruce. Na stole musí být karafa s vodou, nebo platová láhev. Čím více bude na očích, tím lépe.

Nastavte si plán

Mít vodu na očích často nestačí a proto je třeba plán. Dobrá rada je na nádobu s vodou napsat fixou časy. Každý čas znamená minimální hladinu, kam voda má v té době sahat. tak pak snadno víte, že do 10:00 máte vypít vodu až po rysku.

Pokud vodu nemůžete mít u sebe, nastavte si upozornění. Mobil, nebo chytré hodinky umožní připomínat každou hodinu, abyste se prošli a napili. Někdy je třeba zkombinovat oboje, protože se často zapomenete podívat na rysku a napít se.

Ochuťte si vodu

Pokud patříte mezi ty, kteří vodu opravdu nemusí, nepřidávejte sirupy. I když malé množství zase tak nevadí, lepší je zvolit obyčejné ovoce. Prvním benefitem bude, že to bude skvěle vypadat a vy tak na vodu dostanete chuť. Samozřejmě ovoce vodu ochutí , ale hlavně přidá aroma. Chuť totiž vnímáme i čichem a proto bude lahodnější.

A to nejlepší na konec. Přesně tak to totiž bude i s ovocem. Až vodu dopijete, odměňte se sladkým ovocem. Motivace vypít celou karafu bude o to silnější a zároveň máte o svačinku postaráno.