Jíst dia zní zdravě, ale není

Rozhodnutí jíst jen zdravé potraviny patří k těm nejlepším, jaké v životě můžete udělat. Zlepší se váš metabolismus, kondice i zdraví. Zhubnete, budete se cítit lehčí a plní energie a odhodlání. Ale má to i svou stinnou stránku, protože všeho moc škodí, a to i toho zdravého.

Leckdo si myslí, že když najednou zcela promění svůj jídelníček a začne se živit výhradně zdravými potravinami s minimem tuků, cukrů, solí a dalších přídatných „umělých“ látek, prospěje tím svému tělu, jak nejvíce může. Jenže pokud je ta změna náhlá a naprostá, pro tělo je to dost velký šok. Se kterým se samozřejmě dokáže vyrovnat, to jen vaše psychika a vůle mohou nějakou dobu protestovat. Ovšem i když ve své snaze vytrváte celé týdny, měsíce a roky, nemusí to být jen ku prospěchu, protože některé potraviny se zkrátka jako zdravé mohou jen tvářit, a přitom v sobě mohou obsahovat víc škodlivin než prospěšných látek.

Čtěte také: Život bez cukru - možná cesta ke zdraví nebo jen utopie?

Dia radši jen pro diabetiky

Skvělým příkladem mohou být takzvané dia potraviny, které jsou určené pro lidi trpící cukrovkou. Tito lidé totiž nemohou jíst spoustu klasických jídel a potravin, a to kvůli cukru v nich obsaženému. Existují tedy různé zdravější varianty označené přídomkem „dia“, které naznačují, že pro tuto skupinu lidí jsou zcela zdravé a nezávadné. Věříte tomu a kupujete si je, i když cukrovkou netrpíte, protože je zkrátka považujete za zdravější alternativu? V tom případě byste s tím měli ihned přestat, protože vědci přišli na to, že pravidelným pojídáním těchto produktů (samozřejmě ne všech) si velmi škodíte a naopak se u vás kvůli tomu cukrovka může objevit. Riziko onemocnění je zde dokonce o skoro čtyřicet procent vyšší, než když se těmto výrobkům vyhýbáte. Což je docela paradox.

Čtěte také: Snažíte se, ale nehubnete? Tady jsou nejčastější chyby

Z toho plyne hezké poučení, že i když se snažíte žít podle dokonalých pravidel a jíst jen tak, abyste si prospěli, dělejte to vždy s rozumem a neřiďte se jen nějakými tabulkami, radami pseudoodborníků a chytrými komentáři z internetu. Můžete si díky tomu ušetřit řadu zdravotních potíží a navíc nebudete mít pocit, že jste se v životě ochudili o dobré nezdravé jídlo – protože gastronomicky zhřešit stejně občas můžete.

Čtěte také: Jak odejít z obchodu jen s těmi potravinami, které chcete