Ničíme si oči a málo jim pomáháme. Přitom zrak je dnes velmi důležitý

Čím dál méně lidí se dnes obejde bez brýlí. Ve vyšším věku si lidé pořizují brýle na blízko, tedy většinou na čtení, ale tak tomu bylo i dříve. Co je poměrně novinkou, je počet obrýlených dětí a mladých lidí, kteří potřebují korekci zraku na dálku. Nemůže za to přitom jen genetika, ale celkově náš životní styl a to, jak očím často nevědomky ubližujeme.

Už od malička nám naše babičky a maminky vštěpovaly, že máme jíst mrkvičku, abychom měli zdravé oči. Není to nesmysl, v mrkvi je obsažen betakaroten, z něhož vzniká vitamin A, bez něhož se naše oči skutečně neobejdou. Zdravější je díky němu především sítnice. Ovšem pokud si myslíte, že když budete půl dne koukat do mobilu nebo do obrazovky počítače a k tomu přikusovat mrkev, budou vaše oči v pohodě, není tomu tak. Dříve či později si brýle vykoledujete, protože dnešní životní styl je pro oči velmi náročný a často nevhodný. Nedopřáváme jim dostatek odpočinku a chceme po nich výkony, na jaké ještě u našich rodičů nebyly zvyklé. To se pak projevuje různými očními vadami, od nichž nás neuchrání ani cílené konzumování vitamínu A.

Čtěte také: Kontaktní čočky vás mohou připravit i o zrak

Dávejte si pauzy

I když se dnes málokdo v práci dokáže obejít bez počítače, snažte se své oči šetřit. Dávejte si ideálně každou hodinu přestávku. Odvraťte zrak a zadívejte se do dálky, ať se oči přizpůsobí jinému prostředí. Vhodné je také nemít jas monitoru na maximum, protože takové umělé svícení našemu zraku dlouhodobě rozhodně neprospívá.

Čtěte také: Máte zarudlá víčka? Pomůže pravidelná masáž

Jezte ryby 

Jako prevence nemocí očí, ale i celkově pro naše zdraví, je vhodné konzumovat ryby. Odborníci je doporučují dvakrát týdně a vědí proč. Obsahují nenasycené omega 3 mastné kyseliny, které pomáhají i našemu zraku. A co ví jen málo lidí, jednou z omega 3 mastných kyselin v rybách je kyselina DHA, která funguje proti pocitu suchých a unavených očí. Takže pokud používáte kapky do očí s obsahem DHA, raději si dopřejte zdravou rybí večeři. Prospějete tím celému svému tělu.

Čtěte také: Co si dopřát za jídlo pro zdravé oči