Pokud jste vyčerpaní a unavení, pomůže i chytrá domácnost

Když se podíváme na malé děti, můžeme jim jen tiše závidět. Jsou na nohou ještě před svítáním, ze všeho se radují, jsou neustále v pohybu a nic je netrápí. Nechybí jim energie ani chuť do života, do všeho se pouštějí s nadšením a vervou a večer s prvním zívnutím uléhají do postýlek, aby „dobily baterky“ na další den. Ale to nemusí být jen naše ztracená minulost, i vy můžete mít tolik energie a chuti do života jako vaši potomci – stačí jen vědět, jak na to.

Je jasné, proč mají děti tolik elánu – nemají oproti dospělým tolik starostí, případně nemají vůbec žádné. Netrápí se zbytečnostmi. Dělají to, co je baví. Užívají si maličkostí, prožívají každý okamžik a jejich činnosti je těší. To, co je nebaví, zkrátka nedělají. Když mají hlad, tak jedí, a když jsou unavené, tak jdou spát. Můžeme jim v tom všem závidět a jen vzpomínat na vlastní dětství, kdy jsme si toho všeho nevážili. A nebo se můžeme pokusit být aspoň trochu jako ony. A když to nejde totální změnou životního stylu, můžeme si pomoct několika jednoduchými triky.

Pomůže spánek i chytrá domácnost

Je jasné, že život je obvykle plný i starostí, povinností a stresu. Toho všeho není snadné se zbavit a leckdy to není ani úplně možné. Ale i tak můžete fungovat s větší radostí, optimismem a můžete být plní energie, a to od rána až do večera.

Základem by měl být kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Zbytečně neponocujte, pokud to není nutné. Naučte se chodit spát včas, a to když si o to vaše tělo řekne, protože nemá smysl přemáhat zbytečně únavu. Poddejte se jí. Pořiďte si kvalitní matraci a v ložnici si udělejte ideální podmínky pro spaní – vyhoďte odtud všechny zdroje záření a elektroniku, teplotu nastavte na maximálně 20 °C, ale klidně i na méně, dbejte na ideální vlhkost vzduchu. Už večer se pokuste vyhýbat nepřirozenému namodralému záření z počítačů, telefonů či televize, protože tělo se s přicházející tmou chystá na odpočinek a záření mu vadí. Mnohem lepší je relaxovat u knihy, ručních prací či třeba hraním her s partnerem nebo dětmi.

Na relax nezapomínejte ani během dne. Když začnete být unavení, tak na chvíli přerušte práci, jděte se projít nebo se natáhněte (pokud je to možné). Jakmile si tělo říká o odpočinek, dopřejte mu ho a hned se vám pak bude lépe fungovat. Pár minut klidu a relaxu je mnohem lepší než litry kávy či energetické nápoje.

A co když jste bez energie už od rána? Zkuste si pořídit jednu vychytávku - žárovku, u které si můžete nastavit přes wifi její barvu i postupné rozsvěcení. Díky této jednoduché -- a dnes už ani ne tak drahé - součásti chytré domácnosti, dokážete tělo budit přirozeněji i během dlouhých nocí. Když se vám ve stanovený čas začne v ložnici pomalu rozsvěcet a barva přitom reflektuje skutečný odstín rozbřesku a východu slunce, tělo se lépe probere.

Když si pak dáte zdravou a vyváženou snídani, trochu se protáhnete a vymyslíte, na co pozitivního se daný den můžete těšit, hned budete nabuzení a plní odhodlání.