Ty nejlepší články rovnou do mailu

Výborná česneková pomazánka z tofu

Už jste zkusili tofu, ale nadšení se nekonalo? Tato dietní večeře vás nadchne. Pokud si s česnekem zrovna netykáte, pak stačí v následujícím receptu zvolit místo česneku českého méně ostrý česnek čínský. Díky menšímu obsahu silic není tak pálivý a do pomazánek se proto hodí více. Všichni ostatní právě v tomto jídle oceníte správnou chuť českého česneku.

 

 

Co budeme potřebovat k přípravě dietní večeře?

  • kostka tofu - bez příchuti
  • 2 až 3 stroužky česneku (podle vaší chuti buď českého nebo čínského)
  • odtučněné mléko nebo jogurt
  • trochu kečupu
  • sůl
  • pepř
  • bylinky dle chuti

Příprava

K výrobě pomazánky použijeme tyčový mixer. Na kostičky nakrájené tofu rozmixujeme s trochou mléka, které sýr zvláční. Hotová hmota musí mít krémovou konzistenci. Případně můžeme místo mléka použít jogurt. Jakmile je hmota rozmixovaná, přidáme ještě česnek a znovu pořádně rozmixujeme.

vždy můžete zvolit místo českého česneku česnek čínský. Díky menšímu obsahu silic není tak pálivý, a do pomazánek se proto hodí lépe.

Závěrem pomazánku dochutíme trochou soli. Není třeba to přehánět, česnek jídlo ochutí dostatečně. To stejné platí o pepři nebo bylinkách - stačí podle chuti jen troška. Hotovou pomazánku natíráme na celozrnou veku, případně rohlík. Použijeme-li rohlík, je vítaným zpestřením položit na každý plátek kuličku hroznového vína. Kombinace hroznového vína a česneku je neuvěřitelně dobrá - určitě zkuste.

Jak sami vidíte, dietní večeře je na světě během pár minut. Schválně zkuste strávníkům neříct, že jí tofu. Sami to totiž nejspíš nepoznají.

Dobrou chuť!

Co vy na to?