Ty nejlepší články rovnou do mailu

Dá se zhubnout na břiše jen díky zahřívání špeků?

Pro hubnutí tuku na břiše se zejména ženy často neváhají balit do igelitu nebo nechat nahřívat bříško, aby se tuk lépe uvolňoval. To vše i další věci provádí lidé v dobré víře, že jim zahřátí tuku na břiše skutečně pomůže zhubnout. Jsou ale takové metody opravdu k něčemu? Zhubnete po nich nebo je pravděpodobnější, že si tak zlikvidujete zdraví?

Nejdříve musíme shrnout princip hubnutí. Hubneme totiž díky tomu, že přijímáme méně kalorií, než vydáváme a v případě tuku na břiše tomu není jinak. Pokud chcete přesnější čísla, na shození půl kila tuku potřebujeme spálit o 3500 kalorií více, než jich přijmeme. Tedy nejrozumnější je zvýšit pohyb tak, abyste spálili o 500 kaloriíí denně více, než jich tělu dodáte a za týden je půl kila pryč.

Genetika

Genetika není v případě hubnutí výmluva. Je ověřeno, že právě genetika jako jeden z faktorů také určuje, jestli se nám bude tuk ukládat v oblasti břicha, hýždí nebo třeba stehen. A právě genetice "vděčíme" za to, že se takový tuk hůře odbourává, ačkoliv na zbytku těla to jde snadno.

Zahřívání tuku - třeba tím, že se více oblečeme, zabalíme si břicho igelitem nebo nahříváme určité partie teplem - působí ale stejně. Budeme se při tom více potit, ale neovlivníme tím vůbec počet spálených kalorií. Takto shozená váha je z větší části tvořena váhou vody, kterou vypotíme... a tedy po napití se opět nabereme. Když to s cvičením takto zabalení nebo oblečeni přeženeme, můžeme si navíc přivodit přehřátí organismu nebo dehydrataci. 

Mimochodem, podobného efektu, jako nahřívání tukových partií, cvičení ve více vrstvách oblečení nebo zabalení se igelitem, dosáhnete příjemnějším způsobem - návštěvou sauny. I zde vypotíte podobné množství vody a rychle "zhubnete".

Rizika

Cestu k vysněné postavě přes balení se do igelitu, nahřívání části těla nebo rovnou celého těla díky cvičení ve více vrstvách oblečení, rozhodně nedoporučujeme. Vypocení velkého množství vody může vést k dehydrataci, snížení tlaku a i menšímu okysličení organismu. Při takovéto dlouhodobé zátěži navíc ohrožujete své zdraví. Dehydratace a přehřátí organismu může vést k mdlobám, nevolnosti a i ztrátě vědomí.

Lepší cesta k hubnutí

Pokud chcete shodit tuk na břiše trvale a efektivně, nejlepší volbou je kombinovat pravidelné cvičení (tedy alespoň půl hodiny denně) se zdravým jídelníčkem. Díky vhodné stravě dokážete tělu dodávat ty správné živiny, které opravdu potřebuje. Pohybem pak protáhnete svaly, nastartujete metabolismus a zajistíte spálení většího množství kalorií. Pomalým a rozumným hubnutím si tak zajistíte zdravější život v budoucnu.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?