Ty nejlepší články rovnou do mailu

Hurá na in-line brusle!

Za poslední léta zažilo in-line bruslení obrovský nárůst popularity. Bez přehánění se dá říct, že brusle má dnes každá rodina. Během hezkých dnů se tak silnice, chodníky nebo cyklostezky s hladkým povrchem mění na in-line mraveniště. A není se čemu divit, že je bruslení tak populární. Našemu tělu rozhodně prospívá podobně jako běh nebo cyklistika.

Když se bavíme o in-line bruslení, nejoblíbenější a nejčastější je tzv. kondiční, nebo také fitness bruslení. Více o tom, jak si vybrat správné fitness in-line brusle, najdete v tomto článku.

Než začneme

Při bruslení se snažíme neustále vyrovnávat rovnováhu a podle rychlosti jízdy udržujeme celou dobu tělo v různém úhlu předklonu. To může mít za následek bolest zad, zejména u bruslařů začátečníků. Před samotným nazutím bruslí byste se tak měli protáhnout a rozcvičit podobně jako před cvičením. Nevynechejte zejména protažení oblasti trupu, trapézového svalu, prsních a zádových svalů a kompletně svalů dolních končetin.

Je dobré si uvědomit, za jakého počasí jdeme bruslit. Zatímco za horkých letních dnů není problém bruslit i bez trika, na jaře nebo na podzim zvolte oblečení, které dobře odvádí pot. Nebude vám tak - zejména na záda - zima a zbytečně nenachladnete.

Při plánovaném delším výletu si zajistěte dostatek tekutin - ať už v podobě malé láhve s vodou nebo prostudování in-line trasy předem a zjištění si, zda a kde se na ní nachází stánky s občerstvením.

Namáháme celé tělo

U in-line bruslení jsou zapojeny svalové skupiny všech částí těla. Samozřejmě nejvíce jsou zatěžovány svaly dolních končetin. Tato aktivita má také velmi pozitivní vliv na formování svalstva hýždí a boků - to ocení zejména ženy. Dále jsou při bruslení velmi zapojovány zádové svaly, hlavně vzpřimovače páteře a trapézový sval při udržování mírného předklonu a vyrovnávání rovnováhy. Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, při bruslení ve velké míře zapojujeme i paže, a tedy posilujeme i toto svalstvo.

Pokud vás při bruslení bolí záda, nepodceňujte to! Při zakřivení páteře, ke kterému dochází, když se snažíme o vhodný předklon u bruslení, může docházet k nadměrnému stlačování plotének na jejich předním okraji. Zejména pokud sportujete jen občas nebo jste bruslař - začátečník, s pohybem to za každou cenu nepřehánějte.

Kondička jásá

Fitness in-line bruslení je aktivita převážně aerobního charakteru, při kterém nároky našeho těla na kyslík stačíme pokrýt v průběhu vlastní činnosti a po určité době pohybu naše tělo dobře spaluje tuky. Bruslení je dokonce trochu intenzivnější než cyklistika a srovnatelně intenzivní jako běh. Jednoznačně pozitivní vliv má in-line bruslení na kardiovaskulární a respirační systém. Navíc oproti běhu bruslení šetří kloubní aparát o cca 50% více.

Spalujeme

Díky in-line bruslení jako aerobní aktivitě můžeme regulovat svou tělesnou hmotnost. Závisí pak jen na intenzitě bruslení, kolik spalujeme energie - od pomalého bruslení, kdy spaluje tělo cca 350 kalorií za hodinu až po intenzivní rychlé bruslení, kdy spaluje tělo až 900 kalorií za hodinu.

 

Co vy na to?