Ty nejlepší články rovnou do mailu

Deset plus jeden tip pro snadnější hubnutí

1. Sejde z očí, sejde z mysli

Neschovávejte ovoce a zeleninu do spodních šuplíků vaší ledničky. Místo toho si připravte ovoce na viditelné místo - třeba na stole v míse nejen vypadá dobře, ale máte ho hned po ruce, když vás bude honit mlsná. V ledničce pak mějte připravenou třeba baby karotku nebo papriku nakrájenou na proužky. Až otevřete ledničku s tím, že byste si něco dali, bude po ruce něco zdravého jako první na očích.

2. Velikost porcí máte ve svých rukou

Ne každého baví si při dietě vše přesně vážit a odměřovat. Stačí si jen pamatovat následující jednoduché pravidlo pro přípravu jídla - porce proteinů (třeba kuřecí maso, tofu) o velikosti dlaně, porce zeleniny má být minimálně o velikosti dvou plných hrstí, porce ovoce jedna hrst a tuky maximálně o velikosti vašeho palce.

3. Mějte přehled

Ačkoliv je to stále omílané pravidlo, rozhodně vám pomůže. Pište si vše, co za den sníte - ať už na papír nebo logováním do některé z aplikací pro chytré telefony. V každém případě tak uvidíte, co vše jste snědli a budete moct náspledně lépe upravit jídelníček.

4. Odolejte pokušení

Ne nadarmo vyhazovala oblíbená dietoložka v televizním pořadu o hubnutí všechno nezdravé. Pokud máte ve špajzu načaté sušenky nebo čokoládu, je vám líto je vyhodit - vždyť jste do nich investovali peníze! Abyste měli lepší pocit, stačí takové jídlo sbalit a podělit se o něj třeba v práci. Šplhnete si u kolegů a elegantně se tak zbavíte toho, co byste jíst neměli. To, co se nedá rozdat buď vyhoďte (těch pár desítek korun vás pro jednou opravdu nezabije) nebo, pokud se jedná o trvanlivé potraviny, přinejhorším schovejte co nejvíce dozadu do skříně. Co neuvidíte, nebudete chtít jíst.

5. Složení je základ

Vidíte v obchodě sladkosti a hned je hážete do nákupního košíku? Udělejte si z nakupování zábavu a než se něco sladkého ocitne v položkách vašeho nákupu, přečtěte na obalu si jeho kompletní složení. Vidíte, kolik emulgátorů, přidaného cukru a ztuženého tuku má jedna sladkost? Přitom stačí zajít pár metrů dál a sáhnout po stejně sladkém, ale zdravém, ovoci.

6. Jižané vědí, co dělají

Viděli jste, jak jsou francouzi nebo španělé hubení? Oběd totiž nehltají, ale vychutnávají i přes hodinu. Mozek vám vyšle signál, že jste plni, až po deseti minutách. Když budete jíst pomalu a jídlo si dokážete vychutnávat, pomůžete mozku vyhodnocovat, jak moc syti jste a zbytečně se nebudete přejídat.

7. Půl na půl

Jako přílohu na oběd nebo večeři si dejte zeleninu. V ideálním případě by měla zaplňovat alespoň polovinu talíře. Budete tak jíst zdravě, aniž byste po jídle měli pocit hladu.

Stejně tak když milujete těstoviny - zkuste místo poloviny porce těstovin použít stejné množství zeleniny.

8. Využívejte možnosti online doby

Dnes už není problém na internetu najít menu restaurací v okolí. Vyberte si něco zdravého už před tím, než na jídlo vyrazíte. Tím, že budete znát menu dopředu, odpadne jednak zdlouhavé vybírání z jídelního lístku na místě a zároveň nebudete muset odolávat pokušení dát si něco, co jste zrovna přečetli. Moment překvapení na vás takto nefunguje.

9. Pijte vodu

Toto pravidlo znáte všichni - voda je nejlepší na zahnání žízně. Pokud vás ale nebaví pořád do sebe lít čistou vodu, stačí jednoduchý trik - jednou si do vody přidejte třeba plátky citrónu, podruhé lístky máty... Existuje mnoho příchutí, které stojí za to vyzkoušet a doslova dodají vodě šťávu. A vše naprosto přírodní - žádné sirupy a cukry. Jen ovoce a bylinky.

10. Nejezte jen ze stresu

Pokud zaháníte chmury jídlem, zkuste místo toho pohyb. Nemusíte se nutně zničit v posilovně, stačí místo cpaní se vyrazit na procházku nebo třeba na in-line brusle. Na čerstvém vzduchu se vám bude líp myslet a zároveň pro sebe něco uděláte.

+ 1. Břišáky vyrýsujete už v kuchyni

Pro všechny milovníky vyrýsovaných nejen břišních svalů platí bez výjimky, že zdravá strava je stejně důležitá jako zdravý pohyb. Bez ní prostě hubnout nepůjde.

 

Tipů máme v zásobě samozřejmě mnohem více. Těmito deseti vám jen chceme jednoduše ukázat, že žít zdravě není rozhodně nijak složité.

 

Co vy na to?