Ty nejlepší články rovnou do mailu

Nový trend: jeden den v týdnu nejezte maso

Uvažujete, který z trendů ve zdravém životním stylu a rozumném jídelníčku je originální a přitom dává smysl? Zkuste se zamyslet nad tím, který Vám zároveň jídelníček dokáže oživit a odlehčit Vašemu stravování. Jeden v den týdnu jezte jídla bez špetky masa.

Proč jíst takto?

Jeden den vegetariánské stravy týdně má pro Vaše tělo více benefitů, než se může na první pohled zdát. Schválně, na kolik z nich jste přišli sami?

Oživení jídelníčku

Podobný scénář zná mnoho z nás - rutinní jídelníček, stále se opakující kombinace jídel a úspora času může při dietním jídelníčku vést k tomu, že nás takové stravování bude nudit. Když si jeden den dopřejete celý bez masa, donutíte sami sebe vymýšlet nová jídla, zkusit nové chutě, nové kombinace a oživíte svůj jídelníček.

Obohacení vědomostí

Právě při zmíněném zkoumání, co se jak připravuje, které suroviny můžete použít a jak je co nejlépe nakombinovat, mnohem lépe pochopíte přínos jednotlivých potravin a naučíte se využívat jejich přínos pro zdraví. Troufneme si říct, že poznáte i nové druhy ovoce a zeleniny, které by vás jinak ani nenapadlo ochutnat.

Odlehčíte svému trávení

Maso více či méně zatěžuje trávicí systém. Díky vyššímu obsahu živočisných bílkovin se některé druhy masa mohou hůře trávit. Jeden bezmasý den týdně tak zejména "masožroutům" odlehčí trávení. Díky tomu se organismus také může lépe pročistit - vždyť právě bezmasá strava bude obsahovat více zeleniny, ovoce, a tedy pravděpodobně i jiné množství vlákniny než obvykle. Vláknina pomáhá pročistit střeva.

Omezíte riziko nakažení nebo vzniku nemocí

Pokud se ládujete červeným masem, je u vás možnost vyššího rizika vzniku rakoviny tlustého střeva, jak tvrdí některé studie. I jeden den, kdy červené maso vynecháte a umožníte organismu se lépe pročistit, může toto riziko snížit.

Podobně při konzumaci syrového nebo špatně zpracovaného masa se vystavujete riziku nakažení salmonelou. Případně také můžete do těla dostat svalovce nebo tasemnici, které by jinak správná tepelná úprava masa zlikvidovala. Aspoň jeden den v týdnu tak tomuto riziku můžete předejít.

Omezíte riziko vzniku infarktu myokardu

Podle mnohých studií totiž častá konzumace masa může vést k častějšímu vzniku krevních sraženin a tedy i riziku vzniku infarktu myokardu.

Zdravější tělo

Když spojíte všechny zmíněné výhody a přidáte k tomu i tu, že nekonzumujete (alespoň na jeden den) maso zvířat, u kterých nevíte, jak zdravý prožila život nebo čím byla krmena, i jeden den vegetariánské stravy týdně může podpořit vaše zdraví. Když tento trend vyzkoušíte a vhodně skloubíte se zdravým pohybem a jídelníčkem po zbytek týdne, můžete být překvapeni, jak Vám taková drobná změna může pomoci.

Máte s podobným stravováním nebo trendem zkušenosti? Podělte se o ně s ostatními v diskuzi.

Co vy na to?