Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jíte ryby? Díky tomu děláte právě toto pro vaše zdraví

Obecnou pravdu, že ryby jsou zdravé, zná asi každý. Že toje ale z více příčin, to už dá dohromady méně lidí. Konkrétní benefity "rybí diety" (nebo také pescatariánství) najdete právě zde.

Dodáte tělu zdravé tuky

V běžné stravě přijímáte mnoho konzervantů, chemických látek, ale i cukru a ztužených tuků. Takový koktejl může v těle zapříčinit záněty a oslabovat tak imunitu. Čerstvé ryby oproti takové stravě obsahují vyšší obsah omega-3 mastných kyselin, tedy tuků pomáhajících léčit zánět v těle. Zdravější tělo je také základem pro rychlejší hubnutí.

Pomůžete vyvážit hladinu zdravých tuků v krvi

Už když si dopřejete ryby dvakrát týdně, může taková strava pomoci ke srovnání hladiny triglyceridů v krvi. Stejně tak díky tomu můžete pomoci zvýšit hladinu HDL (toho dobrého) cholesterolu, který je důležitý při prevenci srdečních onemocnění.

Nepřijdete o vitamíny D a B-12

"Déčko" je vitamín, který podporuje zdravé zuby a pevné kosti, ale také pomáhá budovat imunitu. "Béčko" pak hraje důležitou roli při produkci energie. Oba vitamíny přitom najdete ve větším množství třeba v lososu, sardinkách nebo tuňáku.

Snížíte příjem hormonů a reziduí antibiotik

V mase běžně chovaných zvířat se mohou i přes přísné kontroly objevit zbytky hormonů nebo antibiotik, kterými se zajišťuje rychlý růst zvířat a limitují se jejich nemoci. V rybách z divokých chovů se těchto látek obvykle objevuje jen minimum. Obměnou drůbežího masa za ryby tak můžete tělu ulevit od zbytečného příjmu nepřirozených látek.

Co vy na to?