Po jaké době od jídla můžete cvičit?

Přemýšleli jste někdy nad tím, kdy je doporučeno jíst poslední jídlo před cvičením? Zjistěte, jaké může mít následky situace, kdy se najíte těsně před cvičením nebo naopak vynecháte jídlo, protože chcete cvičit.

Odpovíme vám rovnou. Pokud si dopřejete velkou porci jídla, měli byste se sportem počkat dvě hodiny. Když dodržujete dietní režim, kdy jíte menší porce každí dvě až tři hodiny, vydžte po poslední z nich alespoň hodinu. A pokud si chcete dát jen malou přesnídávku, abyste měli dost energie nebo živin, stačí počkat 15 - 30 minut, tedy třeba přesně tu chvíli, než se v šatně posilovny převléknete a vrhnete se na cviky.

Proč si dát pauzu mezi jídlem a cvičením?

Je to jednoduché. Tím, že necháte tělu nějaký čas na strávení jídla, předejdete bolestem žaludku, křečím, ale i třeba průjmu. Navíc se při cvičení nebudete cítit tak unaveni - o tom, proč jsme unaveni po jídle, jsme psali v tomto článku.

Proč nevynechávat jídlo před cvičením úplně?

Při nedostatku energie a živin v těle nebude váš sportovní výkon takový, jaký byste si představovali. Navíc se zpomalí i vaše reakční doba a nebudete se moct tolik soustředit, což je u sportu důležité.

Co si (ne)dát?

Dopřejte si zdravé sacharidy v podobě celozrnných cereálií nebo pečiva, stejně jako z čerstvé zeleniny.

Naopak se pokuste vyhnout potravinám bohatým na vlákninu a fruktózu, pokud brzy po jídle chcete jít cvičit. Vláknina v podobě třeba čočky může nadýmat a fruktóza v podobě ovoce zas může být příčinou průjmu.

Před cvičením se také nenacpěte jídlem bohatým na bílkoviny nebo tuky. Obojí je sice důležitou součástí vyvážené stravy, ale obojí se tráví déle než sacharidy. Před cvičením tedy ne!