Jako Pepek námořník: co vám dodá sílu?

Všichni tuhle kreslenou postavičku známe. Pepek námořník je ikona a díky němu si mnoho děti oblíbilo do té doby často odmítaný špenát. Stačí ho přece sníst jen trošku a hned vám narostou svaly a budete mít obrovskou sílu. To samozřejmě přeháníme, ale přesto existují potraviny, které vám sílu skutečně dodají. Které to jsou?

 

Je jasné, že to, co jíme, ovlivňuje nejen vzhled naší postavy, ale i zdraví. Mnoho lidí tak žije nebo začíná žít zdravě, jedí vyváženě, snaží se vynechávat nezdravá, tučná a mastná jídla a věří, že díky tomu se vyvarují všech nemocí, budou fit a štíhlí a budou také plní energie. To samozřejmě nevyvracíme. Ale pokud chcete být díky jídlu nejen zdraví a krásní, ale i silní (tedy skutečně získat větší fyzickou sílu), tak vám poradíme, na jaké potraviny ve svém zdravém jídelníčku rozhodně vsadit.

 

Hovězí a vejce

Tyhle dvě základní složky nesmí chybět v jídelníčku žádného vrcholového sportovce. Každý, kdo se věnuje nějakému sportu, v němž jde hlavně o sílu, to jasně ví. Vejce jsou bílkoviny, které naše svaly potřebují. A je prokázáno, že pokud si denně dopřejete tři vajíčka a pak posilujete, tak vaše síla je dvojnásobná oproti těm, kdo vajíčka nejedí. A i svaly vám rostou rychleji.

Totéž se týká také hovězího masa, které milují hlavně kulturisté. I to obsahuje obrovské množství bílkovin a k tomu i omega 3-mastné kyseliny a kyselinu linolovou. Díky nim se po konzumaci zvýší hladina testosteronu a projeví se to též na růstu svalové hmoty.

 

Dejte si meloun a klíčky

Nemusíte být kulturista a ani denně nemusíte jíst hovězí. Využijte toho, že je léto, a dávejte si pravidelně meloun. I když se to nezdá a většina z nás ho má spojený díky jeho vysokému obsahu vody s hubnutím, tak meloun je výbornou chuťovkou po cvičení, protože obsahuje sacharidy, které rychle zvyšují hladinu inzulinu v krvi. Komě toho v něm najdeme také citrulin, který podporuje růst svalů.

A pokud jste propadli klíčkům, tak i ty vám v tomhle ohledu výrazně pomohou. Pšeničné klíčky by se měly jíst hlavně před započetím fyzické aktivity, protože vám pomohou s lepším růstem svalů a dodají vám také výdrž.