Ty nejlepší články rovnou do mailu

Potraviny, které se rozhodně vyplatí dát při nákupu do košíku

Když vyrážíte na nákup do supermarketu, máte v hlavě pár základních potravin, které chcete nakoupit. K nim ale skončí v košíku často i to, co jste původně nakoupit nechtěli. A to jen díky obrovskému výběru všech možných potravin i polotovarů, bez kterých se dnes supermarkety neobejdou. Vy tak snadno sáhnete po něčem, co ve velkém množství zboží zahlédnete a dostanete na to chuť. Naopak v takovém množství se snadno ztratí i mnohem lepší potravina, kterou byste měli mít doma.

Zkuste se proto příště podívat po následujících potravinách a odvézt si je domů místo sladkostí nebo polotovarů.


Mandle

Vyměňte mandle v čokoládě za obyčejné mandle bez čokolády. Tělu tak dopřejete dávku zdravých mononenasycených tuků, bílkovin, vitamínů (vitamín E, thiamin, riboflavin) a minerálů jako je železo a zinek. 

Mandle si můžete dát jen tak, ale jsou výborné třeba se salátem nebo ráno s jogurtem a medem.

Bobuloviny

Když máte po ruce čerstvé borůvky, maliny, brusinky, černý rybíz a jiné podobné ovoce, byl by škoda ho nevzít. Je totiž napěchované vitamíny a antioxidanty. Navíc díky nim si  budete lépe chránit váš zrak.

Papriky

V českých obchodech jsou papriky tak trochu opomíjené. Jsou totiž dostupné všude, a tak jim nepřikládáme větší význam. Přitom právě papriky jsou skvělou zeleninou, která obsahuje velké množství antioxidantů jako jsou vitamíny A, C a E. Ty pomáhají chránit organismus před volnými radikály, a tedy před vznikem onemocnění, ale i proti stárnutí.

Brokolice

Další zástupce "dostupné" zeleniny, která je námi často opomíjená. Není totiž jen bohatá na vitamíny C a K, ale také na fytochemické indoly a sulforafan. Ty jsou považovány za bojovníky proti rakovině. Brokolice ale podle odborníků také pomáhá chránit kardiovaskulární systém.

Lněné semínko

Můžete si ho přidat do salátu, na snídani k ovesným vločkám nebo do smoothie a vždy to bude správná volba. Lněné semínko je totiž bohatým zdrojem vlákniny, hořčíku a vápníku. Obsahuje také obrovské množství lignanů, které jsou spojovány s pozitivním účinkem při prevenci velkého množství zdravotních problémů.

Český česnek

Na česneku si sice nepochutnáte úplně stejně snadno jako třeba na mandlích, ten český by ale rozhodně neměl chybět na vašem nákupním seznamu. Česnek je známý jako přírodní antibiotikum. Své pověsti dostojí, když dokáže chránit vaše srdce, pomůže snižovat tlak a zároveň bojovat proti vzniku zánětů. Česnek vypěstovaný v Čechách je navíc oproti tomu čínskému ostřejší chutí, proto se hodí lépe pro přípravu pikantních pokrmů. Navíc nemusí cestovat přes půl světa až na váš stůl, je tedy čerstvější.

Máslová dýně

Obzvláště nyní na podzim ji snadno seženete v obchodě. Máslová dýně neobsahuje moc kalorií, ale zato hodně vitamínu C. Přínosnější je ale její obsah beta-karotenu a beta-kryptoxantinu. Tyto antioxidanty bojují v těle proti zánětům a podle některých vědců také úspěšně bujují proti vzniku rakoviny plic.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?