Ty nejlepší články rovnou do mailu

Na co trenažér? Stačí schody a zhubnout jde snadno

Na zdravém pohybu je nejlepší to, že u něj i zdravě uvažujete. Nemusíte tak vyhazovat tisíce korun za drahé trenažéry nebo běžecký pás. Po cvičení, u kterého zdravě vytvarujete postavu, stačí obyčejné schody.

Jestli si představujete, že schody jsou dobré pouze k procvičení nohou, mýlíte se. Ukážeme vám, jak je snadno využijete i k procvičení horní poloviny těla. Ale když jsme u té chůze do schodů, je ověřeno, že při ní spálíte cca 290 kalorií za 30 minut, tedy skoro 10 kalorií za minutu!

Pojďme se tedy podívat přímo na jednotlivé cviky, které na obyčejných schodech můžete snadno provádět.


Jak na to?

Doporučujeme vyzkoušet všechny cviky - jeden za druhým s maximálně 10 vteřinovou pauzou mezi cviky. Po dokončení všech cviků ai dopřejte minutový odpočinek a kolečko zopakujte. Ideálně byste měli zvládnout 3 série cviků.

Zahřátí

Ma zahřátí si dejte chůzi do schodů (stejné tempo nahoru i dolů). Celkem 3 - 5 minut.

Sprint do schodů

Během dalších 30 vteřin vyběhněte schody rychlejším sprintem a zpět se vracejte běžnou chůzí. Vydržte to opravdu celou půlminutu.

Kliky

Stoupněte si dolů ke schodišti tak, aby ve výchozí poloze kliku jste měli ruce na třetím schodu. Udělejte 15 poctivých kliků.

Tricepsové zdvihy

Sedněte si zády ke schodům na druhý schod. Dlaně položte na schod za vámi tak, aby prsty směřovaly dozadu za vás. Nohy mějte mírně pokrčené tak, aby chodidla byla rovně položená na podlaze.

Zvedněte pánev a pomocí pokrčení loktu posouvejte tělo nahoru a dolů. Nezapomeňte, že celou dobu tlačíte ramena dolů od uší (nekrčíte jimi).

Udělejte co nejvíc dřepů za 30 vteřin.

Dřepy

Klasické dřepy obohatíte o pohyb rukou. Díky tomu lépe procvičíte i horní polovinu těla. Při pohybu směrem dolů do nejnižší polohy dřepu snižujte také vaše lokty vedle těla. Při pohybu nahoru naopak lokty zvedejte až do úrovně vaší hlavy a v nejvyšší poloze se obě dlaně dotknou.

Dřepovat vydržte 60 vteřin.

První kolečko máte za sebou. Dejte si minutu pauzu a cviky opakujte. Celkem udělejte tři opakování.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?