Ty nejlepší články rovnou do mailu

Než vyrazíte pryč - udělejte si ze sebe prioritu

Před odjezdem pryč máte určitě spoustu priorit, co je potřeba zařídit, zajistit nebo připravit. Stejně jako v běžném životě je toho hodně, co "musíte". A stejně tak odsouváte sebe samotného až na některou z dalších příček, vždyť toho máte na práci tolik... Zkuste ale udělat tentokrát výjimku. Udělejte největší prioritu sami ze sebe. Zasloužíte si to!

Vyrážíte pryč užít si pár dní volna nebo jen budete v klidu odpočívat doma? To je ideální čas na změnu! Konečně můžete dát přednost sami sobě před vším ostatním a udržet tak svou psychiku fit.

Vybavte si váš běžný den a co během něj řešíte. Ráno v rychlosti snídaně, protože musíte běžet na tramvaj, abyste stihli být včas v práci. V kanceláři rychle zapnout počítač, jedno kafe na probrání, pak hromada práce skoro bez přestávky, abyste stihli vše, co se vám kupí na stole nebo v e-mailu. Následuje chvilka pauzy na oběd, ale ne zas tak dlouhá, abyste si ho v klidu vychutnali - musíte přeci zpět a hezky zase pracovat. Po práci rychle na nákup, protože musíte zajistit rodinu, aby měla co jíst, nachystat večeři, případně stihnout udělat s potomky úkoly do školy, mezitím třeba i ještě vyprat. Večer se postarat o všechno, co je potřeba mít připraveno na další den. Pak už jen padnout do postele a ráno celý kolotoč znovu... Je to správně?

Ne! Takovým tempem a právě kvůli tomu, že upřednostňujete ostatní před sebou samotnými, se brzy buď zhroutíte nebo začnete reagovat podrážděně i na banální věci. Pro zachování duševního zdraví doporučujeme v tomto bodě změnit svůj přístup. Ačkoliv to vypadá obtížně, dáme vám pár tipů, jak upřednostnit sebe samotné v zásadních bodech a nezlikvidovat tím svůj denní plán.

Začněte snídaní. Vstaňte o pouhých 10 minut dřív a v klidu si vychutnejte ranní jídlo. Uvidíte, že klid u snídaně vám pomůže nastartovat se lépe.

V práci buďte asertivní. Každý máme spoustu povinností a úkolů. Pro své (fyzické i psychické) zdraví si ale kždou hodinu udělejte krátkou pětiminutovou pauzu a jděte se protáhnout nebo nasvačit, abyste tak tělu dopřávali jídlo průběžně každé 2 - 3 hodiny. Pět minut vás nijak neomezí a hlavně díky protáhnutí se nebo krátké procházce nebudete tolik unavení.

V odpoledním programu upřednostněte také sebe - pokud máte potomky, domluvte se, že je vyzvedne drahá polovička a vy bez výčitek vyražte na hodinu do posilovny. Spálíte stres a nabijete se energií věnovat se pak naplno rodině. Tím, že upřednostníte sebe, ve finále získá celá rodina.

Podobně začněte smýšlet i o ostatních činnostech, kterými jste zavaleni celý den. Není důležité vymýšlet, jak udělat všechno co nejlíp. Stačí vědět, jak udělat vše co nejlíp pro sebe. Když to budete vědět, budete se svým programem a prací spokojeni a to se promítne i do vašeho okolí.

Dávejte přednost sobě a dokážete tak pozitivně ovlivňovat i ostatní.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?