Ty nejlepší články rovnou do mailu

Osvěžující tipy pro horké dny

Letní období je pomalu tu a každý rok s sebou přináší několik horkých nebo dokonce tropických dnů. Aby nás letos nezaskočily, je dobré si zopakovat, na co bychom při nich rozhodně neměli zapomínat.

Začněte hned ráno

Že přichází tropy obvykle víme z předpovědi počasí už den dopředu. Většinou tomu ale věříme až ráno, kdy vše nasvědčuje tomu, že předpověď meteorologům vyjde. A to je právě ten pravý čas dobře se na tropy připravit.

Chodíte ráno běhat? Ačkoliv je po ránu příjemněji, během tropických dnů je přeci jen o pár stupňů tepleji. Počítejte proto s tím, že se už ráno budete víc potit a pohyb bude namáhavějši. Nasaďte proto hned od začátku mírnější tempo a po doběhnutí si dopřejte lehkou snídani, která ale doplní i vypocené minerály.

I cesta dá zabrat

Cesta do práce bude větší zážitek, obzvlášť pokud cestujete později. Oblečte se letně a pokud musíte v práci dodržovat dresscode, zabalte si pracovní věci s sebou. Dnes už často firmy nabízí zázemí, kde se zaměstnanci mohou v klidu převléct nebo dokonce nechat "pracovní" oblečení. Když v horkém dni dorazíte do práce zpocení, můžete se alespoň opláchnout a převléct do čistého oblečení. Věřte, že to na pohodě dne dost přidá.

Odpoledne pak cesta z práce dává obvykle nejvíc zabrat. V hromadné dopravě obvykle bez klimatizace je totiž cítit každý nový cestující a teploty se v tramvaji nebo autobuse blíží i 40 stupňům. Pokud máte prostor, radši se z práce projděte. Ve stínu domů nebude procházka ani zdaleka tak stresující jako cesta rozpálenou veřejnou dopravou.

Pijte a jezte zdravě

Právě v tropických dnech platí dvojnásob pravidlo: "kdo žije zdravě, má navrch". Pitný režim je důležitý každý den. Když se vaše tělo potí více, potřebuje zároveň i více tekutin přijímat. Proto se nebojte pít více vody nebo třeba domácí limonády.

V jídle při horkých dnech omezte cukry. Je známé, že při zvýšené hladině cukru v krvi máme sice více energie, ale zároveň se i více potíme. A pocení je to, co nás v tropických dnech bude obtěžovat hodně. 

Dávejte si lehčí jídla. Horko vás unaví samo o sobě, proč tedy zatěžovat tělo ještě něčím dalším?! Na druhou stranu jezte ideálně ve 2-3 hodinových intervalech alespoň něco malého, i když nemáte pocit hladu.

Káva a alkohol jsou špatnou volbou

Toto pravidlo je také velmi známé, málokdo mu ale přikládá váhu. Když si v práci místo obvyklých tří nedáte ani jednu, stane se maximálně to, že se nebudete tolik potit. Místo kávy si dopřejte třeba Caro a vychutnejte si také jinou než kávovou chuť!

Že pivko po obědě nevadí? I pokud máte volno, alkoholické nápoje si v největším horku odpusťte. Alkohol zbytečně zatíží váš organismus, který už takhle má co dělat, aby zvládal fungovat v tropickém počasí.

Pomůžou i maličkosti

V horkém počasí pomohou i zdánlivé maličkosti. Když vám začne být horko, opláchněte si obličej a zátylek studenou vodou. Jednak tak smyjete pot, ale zároveň se osvěžíte.

Půllitrová láhev s vodou se vejde do téměř jakékoliv tašky nebo kabelky a pro vás bude sloužit hned jako několik pomocníků. Osvěží vás, pomůže uhasit žízeň nebo se díky ní budete moct opláchnout.

Zmrzlina vás může osvěžit, zejména ta domácí ovocná. Pozor si ale dejte na těžké přeslazené smetanové krémy, kterými byste se zbytečně zaplácli.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?