Ty nejlepší články rovnou do mailu

Šest otázek pro váš zdravý život

Každý, kdo se rozhodne zlepšit svůj život a být v kondici, chce svého cíle dosáhnout co nejdříve. Vždyť právě lepší pocit ze sebe samotného je tím, co nás dokáže uspokojit a zároveň motivovat k dalším výkonům. Víte ale, které otázky byste si neměli zapomenout pokládat co nejčastěji právě když hubnete?

Snídám? Pokud snídani pravidelně vynecháváte, je to znamení toho, že zas tak moc zdravě nežijete. Právě snídaně dodá vašemu tělu prvotní energii hned po ránu a doplní tělu, které přes osm hodin regenerovalo a zároveň hladovělo, ty správné živiny. I když nejste zvyklí snídat, změňte to a najděte si tu správnou snídani, která vám vyhovuje.

Piju dost tekutin? Základem každého dietního doporučení je správný pitný režim. Vždyť právě dostatečný přísun vody dokáže z těla odplavit škodliviny a rozproudit tělesné procesy naplno. Nezapomeňte proto doplňovat tekutiny v průběhu celého dne. Ideálně v podobě neslazených nápojů.

Jím zdravé tuky? Čtete správně, ne každý druh tuku je pro zdraví špatný. Určité množství nenasycených tuků ve vašem jídelníčku nesmí chybět. Právě tyto tuky fungují v organismu jako "mazadlo", ale hlavně díky nim se mohou rozpouštět některé druhy vitamínů a dostávat tak do organismu - např. vitamín A nebo D. Dostatečné množství nenasycených tuků také pomáhá snižovat hladinu špatného cholesterolu. Z diety tedy nevylučujte oříšky, semínka nebo tučnější ryby.

Mám pod kontrolou množství soli, cukru, lepku, alkoholu a kofeinu? Vyvážený příjem živin je pro vaše zdraví důležitý a právě zmíněné látky by ve zdravém jídelníčku měly být zastoupeny co nejméně nebo alespoň v rozumné míře. Pokud omezíte příjem těchto látek, je to jednoduchým způsobem, jak pomoci vašemu organismu začít být zdravějším.

Jím dost vlákniny? Oproti výše zmíněným látkám, vláknina nesmí ve zdravém jídelníčku chybět. Přidání vlákniny do jídelníčku je efektivní cestou, jak upravit své trávení a urychlit tak cestu ke štíhlejší postavě. Vláknina pomůže očistit trávící soustavu, ale také vás zasytit. Díky tomu nebudete mít hned tak chuť na další jídlo.

Dodávám si dostatek bílkovin? Právě protein je základem pro stavbu svalové hmoty a mít pevnou svalovou hmotu je při hubnutí důležité. Právě svaly totiž spalují více energie než tuk. Myslete proto při sestavování zdravého jídelníčku i na přísun bílkovin.


Tyto články vás také zaujaly:

Co vy na to?