Ty nejlepší články rovnou do mailu

Vyvracíme mýty o cvičení s vlastní váhou

Zjistili jsme od vás, které mýty nejčastěji kolují ohledně cvičení s vlastní váhou. Většina z nich se nezakládá na skutečnosti, proto vám je rádi vyvrátíme. Zjistěte s námi, jak to s cvičením s vlastní váhou vlastně je.

Mýtus: cvičením s vlastní váhou si nevybuduješ svaly

Kdyby tomu tak bylo ve skutečnosti, nevybuduješ si svaly ani cvičením s umělou zátěží v podobě činek. Při budování svalové hmoty je kromě vhodné stravy důležitá právě zátěž. A té má každý člověk dostatek právě ve vlastní váze. 

Cvičení s vlastní váhou je tak výborným prostředkem, jak vybudovat svalovou hmotu. A nejen k vybudování svalů jsou cviky s vlastní váhou skvělé, pomohou i při udržování "objemu" - tedy toho, co jste poctivým cvičením dosud vybudovali.

Mýtus: cvičení s vlastní váhou je nuda

Pokud vás nudí opakovat stále dokola několik cviků, cvičení s vlastní váhou vás bude bavit. Nejen, že existuje široká škála takových cviků, navíc se při nich naučíte provádět je poctivě a soustředit se na celý cvik od začátku do konce.

V posilovně se bohužel často setkáte s tím, že při cvičení "vypnete" a myslíte na cokoliv jiného. Cvik pak odcvičíte automaticky, aniž byste se soustředili na jeho provedení. Výsledkem je, že vás cvičení pomalu ale jistě přestává bavit a berete ho jako stereotyp. Právě v tom vám cvičení s vlastní váhou může pomoci. Bez toho, aniž byste se soustředili na provedení cviku, by se vám nemuselo podařžit cvičit právě tu svalovou skupinu, kterou potřebujete. Necvičíte totiž s obrovskou zátěží, ale svaly budujete právě přesně cílenými pohyby. I pro další posilování se zátěží je tak cvičení s vlastní váhou ideálním základem.

Mýtus: cvičením s vlastní váhou neprocvičíš všechny podstatné svaly

Myslíte si, že cviků s vlastní váhou je jen málo a nedokáží obsáhnout všechny podstatné svalové skupiny? Jste naštěstí na omylu. Právě cvičením s vlastní váhou dokážete procvičit všechny svalové skupiny. Od tolik populárních svalů na rukou, přes ramena, prsa, ale i nohy. A nejen to. Právě cviky s vlastní váhou jsou základem pro procvičení tělesného jádra, a tedy pevnější a silnější postavu. Cviků existuje široká škála a, jak jsme zmínili výše, pokud se soustředíte na jejich provedení, zjistíte, že i drobná změna cviku vede k tomu, že jsou procvičovány jiné svalové skupiny. 


Tyto články vás také zaujaly:

Co vy na to?