Ty nejlepší články rovnou do mailu

Chcete zhubnout? Zapomeňte na pilulky a koktejly a zkuste toto

V Čechách je obezitou postižena čtvrtina populace a dokonce ohrožuje více než 50% lidí ve středním věku. Tito lidé se snaží najít co nejjednodušší způsob, jak nadbtečná kila shodit. Často dají na reklamní spoty a pořídí si za velké peníze zásoby koktejlů a pilulek, které slibují hubnutí bez námahy a za krátký čas. Přitom stačí vědět, co dělají jinak ti, kteří jsou úspěšně fit. Tady je shrnutí základních tipů, díky kterým zhubnete mnohem snáze.

Zdraví jako životní styl

Všichni, kdo jsou úspěšně fit, se řídí jednoduchou, ale podstatnou zásadou. Zdravý životní styl není jen prostředek, jak se dostat do kondice. Je to nový způsob toho, jak žijí, čím se řídí a podle čeho se rozhodují.

Máte doma zásobu polotovarů, sladkostí nebo alkoholu? Zbavte se jich elegantně - vezměte sladkosti do práce a udělejte radost kolegům, Polotovary darujte na charitu, a láhve si nechte jednu dvě oblíbené a zbytek rozdejte kamarádům. Vyrážíte na nákup? Vybírejte jen suroviny, ze kterých uvaříte zdravá jídla nejen na zítra, ale i třeba za týden. Plánujete, co budete dělat po celý týden? Zařaďte do programu i dostatek pohybu. 

Zdraví si užívejte

Lidé často svou snahu být v kondici vzdávají z důvodu, že je takové stravování a pohyb nebaví. Vy buďte chytřejší a už od začátku si svůj zdravý životní styl udělejte takoý, aby vás bavil. Najděte si pohyb, u kterého se cítíte dobře a chcete ho opakovat. Zdravé jídlo má spoustu variant - ať už vaříte sami a chcete objevovat nové chuti nebo vás vaření nebaví a radši si vychutnáte skvělé zdravé jídlo v restauraci.

Nezapomeňte své úspěchy sdílet s přáteli a třeba je i vyzvat "na souboj". Zdravé soutěžení vás vybudí k dalšímu posunu. A poplácání po zádech - i to virtuální - vám pohladí ego a utvrdí vás, že děláte dobře.

Vyhněte se "paralýze analýzou"

Mnoho lidí se při snaze být fit zacyklí právě kvůli přehnanému analyzování všeho, co dělají, jak moc se jim daří hubnout, ztrácet centimetry v pase a podobně. Když se přehnaně sledujete a stále a často hodnotíte svůj progres, může to být demotivující. Stanovte si pevně dva nebo tři základní údaje, které chete sledovat a ty pak kontrolujte jednou týdně. Třeba díky hmotnosti, procentu tuku v těle a obvodu pasu snadno po týdnech uvidíte, jak úspěšní jste při hubnutí. Tento tip také koresponduje s předchozím - zdraví vás má bavit a ne být povinnosti, kterou přehnaně sledujete.

Znáte své neznalosti

Čím jsou ještě úspěšně fit lidé odlišní od ostatních? Moc dobře vědí, co nevědí. A nebojí se nechat si v tom poradit. Než se vrhnete na sport, který jste si chtěli vždycky vyzkoušet, zaplaťte si trenéra. Ten vám poradí všechny "vychytávky" a i vás bude kontrolovat, jestli děláte vše správně. Při dalším cvičení nebo hodině sportu už tak budete moc dobře vědět, na co si dát pozor a jak být co nejrychleji za hvězdu.

Zapomněli jsme na něco, díky čemu jste úspěšně ve formě? Poraďte i ostatním níže v komentářích pod článkem.

Co vy na to?