Ty nejlepší články rovnou do mailu

Pět tipů, jak provést restart, když je toho na vás moc

Znáte to - děláte vše pro své zdraví, pravidelně sportujete, stravujete se zdravě, v práci svou energii plně soustředíte k tomu, aby vše bylo hotovo včas, doma se věnujete drahé polovičce i tomu, aby se byt nebo dům nerozpadl, k tomu se občas musíte "socializovat" s přáteli, prostě žijete na maximum a maximálně zdravě. Přesto jednoho dne dospějete do stádia, že vás vše, co děláte, začne štvát, unavovat a vaše nálada je na bodu mrazu. Činnosti, které jinak děláte rádi, jsou pro vás největší otrava.

V tuto chvíli nepomůže nic jiného, než restart.

Jak ale provést restart, aby byl bez negativních následků? Dali jsme pro vás dohromady pár tipů, které vás mohou správně nasměrovat.

1. Zajistěte si víkend plný spánku

Život naplno se může projevit špatným spánkem nebo nedostatkem času na spaní. Kvůli tomu pak trpí vaše zdraví, protože tělo si nedokáže dostatečně odpočinout.

Nejjednodušším restartem v takové situaci je dopřát si spánku dostatek. Na víkend si neplánujte žádný večírek, ani návštěvu hospody. Místo toho si odpoledne lehce zasportujte, dejte si pak dobrou dietní večeři a brzy ulehněte. Většině lidí stačí spánek mezi 6 a 8 hodinami, ale jen vy sami víte, kolik je tato hodnota pro vás. Že jste se dostatečně vyspali poznáte jedině tak, že se vzbudíte sami, bez použití budíku.

2. Udělejte si čas jen pro sebe

Možná to ještě nevíte, ale i vy jste stejně důležití jako všechny ty náročné a zásadní věci, které každý den vyřizujete. Dokonce jste důležitější! A i přesto sami sobě dáváte často tu nejnižší prioritu. V návalu ostatních záležitostí, co musíte řešit, prostě "není čas na sebe". Nebo spíš tak zní vaše častá výmluva.

Odbočte od všeho sportu, práce, starosti o rodinu a dopřejte si pravidelně čas pro sebe. Restartujte se tím, že budete dělat přesně to, co máte rádi - ať už to je procházka po obchodech, sledování nového filmu s kelímkem popcornu v kině nebo výlet za město.

Tím, že si na sebe najdete čas, vypadnete z kolotoče všech činností, které "musíte" dělat pro ostatní a vyvětráte si hlavu.

3. Ukliďte si život

Tentokrát doslova ukliďte. Všimněte si, že jste mnohem méně v pohodě, když prostředí, které je vám nejbližší, je plné nepořádku. Právě nepořádek je jednou z hlavních příčin stresu, zbavte se ho.

Restart pomocí úklidu vašeho blízkého prostředí, ať už je to doma, v práci nebo klidně i ve vašem autě vám vrátí ztracenou náladu. 

4. Vyžeňte negativní myšlenky z hlavy

Osvědčeným tipem na restart je přestat myslet negativně. Prostě si nepřipouštějte negativní myšlenky. Proč si zbytečně kazit den pomyšlením na to, že v práci to nebude stát zase za nic. Pusťte tuto myšlenku z hlavy. Vždyť i když vás práce nebaví, po pracovní době vás čeká něco lepšího.

Nejvíc stresu vzniká právě z negativního myšlení, tak odehnání těchto myšlenek je nejlepší prostředek k redukci stresu v životě.

Jakmile si přestanete připouštět negativní myšlení "k tělu", budete mít plnou kontrolu nad svým uvažování a pozitivní přístup pomůže nejen po psychické, ale i po fyzické stránce. 

5. Nepřipouštějte si negativní lidi k tělu

Poslední, co při restartu chcete, je, aby vám někdo kazil den. To je ale bohužel podstata počínání negativních lidí - ke všemu mají "nejde to" přístup, jsou ze všeho nešťastní a úspěšně tuto atmosféru přenášejí na ostatní lidi. A pokud potřebujete restart, působí na vás tato negativita jako prudký jed.

Nejen negativní myšlenky, ale i negativní lidi je dobré odehnat si od těla. Vždyť v okolí máte určitě mnohem víc lidí, kteří vidí život pozitivně a s nimiž je komunikace mnohem příjemnější!

 

Věříme, že restart je pro vás motivací pokračovat v zdravém životě naplno, podobně jako pro nás je motivací přinášet vám zajímavé články.

Co vy na to?