Jak snáze zhubnout po menopauze

Žádná žena z menopauzy není nadšená, ale bohužel se jí nelze ubránit. Patří k životu a nese s sebou mnohá negativa. Většinu z nás netrápí, že přestaneme menstruovat a nejsme už schopny otěhotnět (to spousta žen spíše uvítá), ale mnoho z nás po přechodu začne nekontrolovaně přibírat. A shazovat nadbytečná kila už není tak snadné jako v mládí.

Nabírání kil se s přechodem neoddělitelně pojí a aspoň trochu ztloustne většina žen. A to i přesto, že se třeba snaží jíst zdravě. Jenže po prodělání této velké hormonální změny se právě vlivem hormonů začne hromadit tuk, a to zejména v oblasti břicha. Pociťují to navíc i ženy, které vždy měly štíhlý pas. Ale není to na věky, tohoto nevítaného tuku se můžete zbavit, pokud se budete řídit našimi třemi základními radami. Dá to sice víc práce, než když vám bylo o dvacet let méně, ale s trochou snahy se zvládnete zase dostat do kondice. 

Čtěte také: Zapomínáte? Příčinou může být stres

Hlídejte si cukry

Pokud nechcete přibírat, měli byste jíst nejen méně tučných potravin, ale přijímejte i méně cukrů. Po přechodu jich vaše tělo potřebuje o zhruba deset až patnáct procent méně než dosud, takže pokud jich konzumujete stejně jako v mládí, nutně musíte přibírat. Dávejte si místo nich raději více bílkovinné stravy, kterou tělo naopak velmi uvítá.

Čtěte také: Neřešíte glykemickou křivku? Měli byste

Hýbejte se

Cvičit by se mělo v každém věku, protože tělo pohyb zkrátka potřebuje. Když chcete hubnout nebo se udržovat v kondici, nezapomínejte na cvičení ani po padesátce. Zaměřte se na problémové partie, ale kromě posilovacích cviků volte aspoň dvakrát do týdne i jiný druh pohybu, ideální jsou procházky, jízda na kole, plavání, běh.

Raďte se s kamarádkou

Do třetice je nejlepší radou, jak zhubnout či se držet v kondici, spolupráce s kamarádkou. Vzájemně se můžete povzbuzovat, radit si, motivovat se, konzultovat společně své pokroky i problémy. Pokud nemáte po ruce žádnou vhodnou kamarádku, můžete začít chodit na nějaké skupinové cvičení (třeba i jen pro ženy) a tam se můžete povzbuzovat vzájemně, sledovat své pokroky a konzultovat s trenérem své potíže.

Čtěte také: Začněte cvičit ve dvou, má to spoustu výhod