Pokud vás dieta ničí a trápí, držíte ji špatně

Internet je plný diet a téměř každá žena (a leckdy i muž) už někdy nějakou zkusili. A existuje spousta lidí, kteří drží jednu dietu za druhou, zkoušejí různé typy, obměny, hledají inspiraci u přátel a pořád se nějak snaží přelstít ručičku na váze a zhubnout. Jenže většina diet má přesně opačný efekt a brutální cestou shozená kila se nám zase v krátkém čase vrátí. A co víc, většina diet nás nebaví, držíme je jen silou vůle a trápí nás, že nesmíme jíst, co máme tolik rádi a po čem naše chutě touží. A právě to je příčinou toho, proč diety nefungují.

 

Pokud se stravujete tak, že vám to sice přináší kýžený efekt (tedy hubnete), ale přitom vás trápí, že jste museli omezit či přímo odstranit jídla, která jste dříve tolik milovali, vězte, že nikdy nezhubnete trvale. Jakmile totiž dosáhnete kýžené váhy a polevíte, zase si postupně a po malých částech začnete dávat to, co jste měli tak rádi a co vaše tělo i váhu kazilo.

Věřte, že se k nezdravým zlozvykům vrátíte, protože dieta vám je vzala násilím a vy jste se jich nevzdali dobrovolně. Navíc vaše tělo jistě strádalo, protože většina diet je jednostranně zaměřených a tělu nedodávají všechno to, co skutečně potřebuje. Takže i tělo samo vás pak donutí jíst víc a to, co mu dodá energii a živiny ( i když je to třeba nezdravou formou).

 

Dieta musí chutnat

 

Obezitou a nadváhou trpí čím dál větší procento populace, a to včetně dětí. I když ne vždy musí jít o obezitu. Sami možná tušíte, proč je vaše váha a postava taková, jaká je. A když vsadíte na dietu, dočkáte se sice pozitivního výsledku rychle, ale za cenu strádání, nechuti a často i špatné nálady a násilného odpírání si všeho, co máte rádi. Proto je lepší naordinovat si pomalejší, ale vyváženou a pestrou dietu, která neopomíná žádnou důležitou složku potravy.

Dieta musí být taková, aby vás bavila a abyste neměli pocit, že se budete několik měsíců trápit a jíst s naprostou nechutí. A v podstatě by nemělo jít o dietu, ale jen o pozměněný jídelníček, kde nahradíte nezdravé potraviny zdravými variantami, nebudete se snažit vypomáhat si podivuhodnými koktejly a tabletkami a budete se snažit jíst zdravě, ale chutně a tak, aby vás to těšilo. A pokud se takového stravování budete držet trvale, tak vás neohrozí ani občasné zahřešení v řeznictví či cukrárně, protože i díky zařazení pohybu do svého nového životního stylu hravě hříšná jídla shodíte.

 

Dieta není vymazání "nezdravých" věcí z jídelníčku

Lidé jsou ovlivňováni reklamou a věcmi co slyší kolem sebe. Není pak divu, že dieta se pro většinu rovná jen tomu, že odstraní cukry a tuky z jídel. Přitom to je to nejhorší co mohou udělat. Zrovna nedávno jsme psali o tom, že cukr je zlozvyk a tak se k němu musí přistupovat.

Tuk je zase nositelem chuti, co se asi stane z jídla, které bude mít jen minimum tuku? Možná hezky vypadající, ale málo chutnající pokrm, který dlouhodobě nikoho u diety neudrží. Jak tuk, tak cukr zkrátka jídlo obsahovat musí a jde vždy jen o poměr. Přirozeně čokoláda do diety nepatří, ale nic se nemusí brát tak vážne. Zkusit můžete třeba pravidlo diety 80 na 20, jako první krok ke změně životního stylu je to ideální cesta.