Ty nejlepší články rovnou do mailu

Reklamní triky, na které rádi skočíte - část 2

Článek o reklamních tricích, které na vás zkouší tvůrci reklam, a které jim často lidé "žerou", sklidil velký ohlas. Právě proto pro vás máme další várku triků, kterým je dobré i při dlouhodobé reklamní masáži nepodlehnout.

Minule jsme psali např. o bělících zubních pastách, vůních pohlcujících zápach nebo o kloubní výživě - doporučujeme ke čtení.


1. Nejvhodnější svačinka pro děti

Určitě jste viděli reklamu s rozesmátými šťástnými dětmi, které se ládují smetanovou pochoutkou nebo sladkostí ve tvaru medvěda. V reklamě takovou svačinu prezentují jako to nejlepší, co vůbec děti mohou jíst. Jen už zapomínají dodat, že takovou svačinkou sice dětem splníte přání "dát si něco sladkého", ale zároveň plného tuku a cukru.

Než budete příště kupovat dětem takovou svačinku, přečtěte si složení a zamyslete se, jestli není lepší od mala učit děti jíst zdravě.

2. Nejlepší svačinka i pro dospělé

Dali jste si někdy na svačinu pochoutku označovanou třeba jako "mléčný řez" jen proto, že vám v reklamě prozradili, že je to vlastně to nejlepší, co si dát mezi jídly? 

Mrkněte příště schválně na složení. Kolik obsahuje taková svačina vlákniny? Jaký je poměr bílkovin, cukru a tuku? A kolik že těch pár gramů sladkosti stálo? Nedivte se, z něčeho se reklama platit musí.

3. Želatinové bonbóny s 0% tuku

Hlavně na dámy cílí reklama, ve které se o želatinových bonbónech hovoří jako o potěšení s 0% tuku.

O to větší překvapení může pro dámy být, když se podívají na složení i ostatních želatinových bonbónů. Většina jich totiž neobsahuje téměř žádný tuk a většina by si tak mohla dovolit stejné označení "bonbóny s 0% tuku". Zato až s 70% cukru. To už ale radši v reklamě nezmiňují.

4. Zdravé snídaňové cereálie

Žijete v domnění, že na snídani je nejzdravější koupit si cerálie nebo pražené müsli s kousky čokolády a zalít mlékem? Proberte se dřív, než začnete snídat!

Cereálie v překladu z reklamštiny znamená "výrobek z mouky", tedy nemusí jít o nic zdravého (proč si dát pozor na bílou mouku, si přečtěte tady). Navíc, když jsou cerálie srovnou slazené, pražené (na oleji) nebo s náplní (z cukru a tuku). Mnohem lépe uděláte, když sáhnete po ovesných vločkách a dáte si je ráno s medem a jogurtem. Nebo třeba vajíčka na sladko.

5. Mléčný mininápoj, který obsahuje "L.casei imunitas"

Podlehli jste dojmu, že vaše zdraví na podzim i v zimě ochrání pití jogurtového mininápoje? Než pro něj poběžíte do obchodu, rozmyslete si to.

Lactobacillus casei je druh bakterie, která se podílí na mléčném kvašení. Najdete ji proto i v ostatních mléčných výrobcích. Mnohem lépe než přeslazený a předražený jogurtový nápoj vám poslouží obyčejný neslazený kefír. Ten je dokonce považován díky obshu mléčných bakterií a příznivému vlivu na trávení za superpotravinu.

Zmíněný mininápoj navíc obsahuje příliš velké množství cukru (aby měl lepší chuť a vy jste ho měli rádi), jeho složení je: mléko, cukr, glukóza, (+ případná příchuť), jogurtová kultura a Lactobacillus casei Defensis. V jedné lahvičce najdete cca 12 gramů cukru, tedy 2-3x více než najdete ve stejné porci kefíru.

Nenechte se tedy omámit reklamou a při nákupu si nejdřív přečtěte složení potravin.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?