Ty nejlepší články rovnou do mailu

Sedm kroků pro lepší spánek

Co děláte v noci? Spíte nebo se spíš jen převalujete a nemůžete usnout? V noci se často budíte a nemůžete znovu usnout?

Máme pro vás sedm snadných kroků, díky kterým můžete lépe usínat, ale i spát celou noc. Ráno se tak budete probouzet mnohem odpočatější a s lepší náladou.


1. Vychlaďte ložnici

Ideální teplota na spaní je pro většinu lidí kolem 18 stupňů. Je prokázáno, že s emnohem lépe usíná právě když je v místnosti tato nižší teplota. Zkuste tento snadný trik i vy - před spaním pořádně vyvětrejte vzduch v ložnici. Uvidíte sami, jak je příjemné se zachumlat do peřiny a příjemně usnout.

2. Zatemněte ložnici

Kvalita spánku se úměrně zvyšuje tomu, jak se snižuje světlost v ložnici. Než půjdete spát, zatáhněte tak závěsy a rolety, povypínejte přístroje, na kterých jsou LED diody svítící neustále a nenechte světlo, aby narušilo váš klidný spánek.

3. Ovládněte červenou a modrou

Výzkumy ukázaly, že barevnost světla má také velký vliv na spánek. Zatímco modrou barvu si asociujeme se slunečnou oblohou a při modrém světle se nám hůře spí, teplá červená nebo načervenalá barva naopak připomíná plápolající plameny a téměř nemá vliv na spánek. Proto třeba lidé s oblibou usínají při sledování a příjemném praskání ohně v krbu.

4. Vypněte mobil, tablet i wifi. Úplně.

Právě vlny, které tyto přístroje vysílají, mají vliv na spánkové cykly. Zejména, když máte mobil položený třeba na nočním stolku vedle hlavy a wifi vysílač pod stolem naproti posteli. Než půjdete spát, nařiďte po staru klasický budík a povypínejte přístroje, které vydávají elektromagnetické vlnění.

5. Odhlučněte místnost

Stejně jako u světla i u zvuku platí, že čím méně ho v místosti, kde spíte, bude, tím lépe se vám bude spát. Odhlučněte místnost, co to jen jde - zavřete okno, vypněte "bzučící" spotřebiče, zabouchejte na sousedy, ať ztiší televizi... 

6. Držte se plánu

Pravidelnost spánku má jednoznačně pozitivní vliv na jeho kvalitu. Naučte své tělo, že v určitou hodinu se chodí spát a v učitou vstává. Uvidíte, že po několika dnech si rádo a rychle zvykne na tento pravidelný spánkový režim a i vy budete vstávat odpočatější.

7. Před spaním čtěte. Knihu, ne mobil.

Nevystavujte před spánkem své oči jasnějšímu světlu - včetně displeje mobilního telefonu. Takové světlo váš mozek rozhodně nezklidní pro spánek. Místo toho si otevřete knížku a na 15 minut se do ní začtěte. Oči se příjemně unaví a vy lépe usnete.


Tyto články vás také zajímají:

 

Co vy na to?

Spánková hygiena je kromě kvalitní postele s matrací opravdu to nejdůležitější. Prakticky se jedná o jednoduché rady, které dopomohou ke klidnému spánku. Pěkně napsaný článek

Od Maxi-postele.cz v Úterý 07. Leden 2014 12:11